کد خبر: ۱۰۵۶۹
حجت الاسلام مهدی ولایی برحق:

فعالیت ۴ هزار هیئت مذهبی مردمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ۴ هزار هیئت مذهبی مردمی در سراسر استان در محرم فعالیت می‌کنند.
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

 

فعالیت ۴ هزار هیئت مذهبی مردمی در البرز/ فرصت محرم در جهت تقویت انسجام اجتماعی و امید آفرینی بی‌بدیل است.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق ظهر یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغین و مبلغات استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم فرصتی مناسبی برای جریان‌های مذهبی است تا بتوانند فعالتی خود را به صورت واقعی انجام داده و برکات آن را برای مردم به ارمغان بیاوردند.

وی به گسست اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: در بعضی از مجالس این نکته قابل لمس است که جمعی از مردم که مؤمنین هست با جمعی که به ظاهر در اثر هجمه‌های تبلیغاتی تفکرشان تا حدی تغییر کرده و پوششان هم تغییر کرده با هم زاویه پیدا کرده‌اند.

ولایی برحق افزود: غدیر امسال تا حدی توانست این گسل را به هم نزدیک کرده و فاصله را کم کند.

فرصت محرم در جهت تقویت انسجام اجتماعی و امید آفرینی بی‌بدیل است

وی با اشاره به راه اندازی پویشی برای کاهش فاصله اجتماعی به وجود آمده است، اضافه کرد: بعضی از هیئت‌ها شروع کرده‌اند ضمن اینکه توصیه می‌شود در ورودی مجالس برای جلوگیری از تنش در مجالس خادمانی باشند که حتی با یک هدیه کوچک دختران را تکریم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه مجموعه خادمان را دعوت کنیم برای اینکه نوع برخوردشان با عزاداران سیدالشهدا (ع) طوری نباشد که آنها این نقطه ارتباطی را از دست بدهند، گفت: فرصت محرم بی‌بدیل است و باید از این فرصت کمال استفاده را کنیم.

ولایی برحق با اشاره به اینکه جریان امیدی که بعضی جاهای کشور با تبلیغات سو از بین رفته است، افزود: زحماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی کشیده فرصت تبیین آن در محرم زیاد است که هم امید و هم ایمان مردم احتیاج به افزایش و ارتقا دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش فرمودند خدماتی که این نظام مقدس انجام داده و جریان مقاومتی که در جای جای انجام شده و افول تمدن پوشالی غرب و بعضی از نقدهای جدی که می‌توانیم فعالانه به فرهنگ غرب داشته باشیم می‌تواند مباحثی باشد که شما به عنوان مباحث محوری انتخاب کنید.

انسجام بخشی دوباره جریان فرهنگ البرز در محرم

وی گفت: از طرف دیگر فرصتی برای انسجام بخشی دوباره جریان فرهنگ استان در محرم فراهم است و یک کار شاخص برای انسجام و امید و انگیزه روزافزون انتخاب کنید.

ولایی برحق تاکید کرد: خداوند به برکت محبت به سیدالشهدا (ع) که در قلب و جان یکایک مؤمنان قرار دارد و این فرصت را به ما داده زیرا خیلی از این مردمی که در خیابان‌ها می‌ریزند و عزاداری در هیئت‌ها و مساجد می‌کنند که ما هزینه خاصی برای آن نکرده‌ایم و خودشان خودجوش خرج می‌کنند و خرج می‌دهند و نسل به نسل این پرچم به دست ما رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: ۴ هزار هیئت مذهبی مردمی در سراسر استان در محرم برپا می‌شوند که در بسیاری از مناطقی که نهادها کمتر نمایندگی دارند و حتی در دورترین نقطه روستاهای این استان این هیئت‌ها می‌توانند از فرصتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد بهره مناسب را ببرند.

وی گفت: جریان‌های مختلفی در سال‌های اخیر به همت خادمان تبلیغ ایجاد شده که یکی محفل قرآنی است که در ماه رمضان جریان قرآن را تبلیغ کرد و همچنین میهمانی‌های کیلومتری فرصتی برای انسجام فرهنگی و جشن فرشتگان که به صورت ملی به عنوان یک حرکت تراز با محوریت سازمان تبلیغات انجام شد فرصت جدیدی بود که برش استانی و محلی و منطقه‌ای در جای جای کشور رخ داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار