کد خبر: ۱۰۶۱۴
مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین:

هیئت‌های مذهبی در برابر آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: هیأت‌های مذهبی در برابر آسیب‌های اجتماعی مسئول بوده و باید برای کاهش آن با استفاده از ظرفیت هیأت برنامه ریزی کنند.
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

هیأت‌های مذهبی در برابر آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، محمد جواد نظری مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگویی اظهار داشت: رهبر انقلاب مسئله جهاد تبیین را برای اولین بار در میان مداحان اهل بیت (ع) مطرح کردند که به مراتب این اقدام ایشان دلایلی داشت.

مداح استان قزوین بیان کرد: در ایام کرونا هیئات مذهبی برای کمک به مردم پای کار آمدند تا در آن شرایط یاری‌گر مردم باشند و در این حوزه هیئات از تمام ظرفیت‌های خود برای تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر استفاده کردند که بااین کار به تعبیری می‌توان گفت هیئات در شرایط کرونا یاری‌گر دولت و مردم بودند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد هیئت صرفاً در مناسک خلاصه نمی‌شود بلکه هیئت کارکردها و کاربردهای اجتماعی بسیاری دارد و در حوزه جهاد تبیین نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد هیئت صرفاً در سخنرانی، مداحی و مراسم تعریف نمی‌شود ادامه داد: وظیفه کنونی هیئات در کنار رویکردهای پیشین، گره‌گشایی از مسائل مردم در محلات، مساجد و مناطق است و هیئت وظیفه دارد در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته و در این حوزه اثرگذار باشد.

این مداح افزود: هیئت باید محل تربیت نوجوان و جوان باشد و بانوان نیز بتوانند در مکتب هیئت فعالیت‌های خود را به عرصه ظهور بگذارند و در مسیر ترویج بسیاری از فرهنگ‌ها گام بردارند.

وی تصریح کرد: اثرگذاری هیئت در مسائل مختلف به واسطه نظرات معصومین علت محکمی است تا بگوییم که هیئت کانون جهاد تبیین است.

نظری بیان کرد: زمانی که ما در روضه سیدالشهدا و اهل بیت (ع) به بیان حقایق می‌پردازیم در واقع در مسیر جهاد تبیین گام برداشته‌ایم و لازم است بیش از پیش بتوانیم از این ظرفیت برای جهاد تبیین استفاده کنیم و مردم را با دستاوردهای نظام و انقلاب که به واسطه فیض الهی، سیدالشهدا و دین اسلام بوده آشنا کنیم و بیان کنیم که اگر نظام اسلامی به موفقیتی دست پیدا می‌کند این موفقیت به واسطه دین اسلام و اهل بیت (ع) درکنار تلاش و پشتکار است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هرکس به فراخور نقش خود در هیئت می‌تواند در عرصه جهاد تبیین اثرگذار باشد گفت: امروزه هیئت بیش از پیش موضوعیت پیدا کرده و جایگاه اجتماعی دارد و محل حضور آحاد مردم از اقشار مختلف است که این امر بستر را برای جهاد تبیین ایجاد می‌کند و در این بین وظیفه هیئت داران و مجریان هیئات برای امر جهاد تبیین دوچندان می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار