کد خبر: ۱۰۶۸۱

اعلام زمانبندی مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در مرکز استان ایلام

۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام،مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت:مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) با حضور پر شور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام از ساعت ۸:۳۰ آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی به حماسه حضور یکپارچه مردم و دستجات عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا در میدان ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: ندای دلباختگی و عشق به مکتب حسینی(ع) را جهانی خواهیم کرد و امیدواریم با حضور حماسی مردم شاهد برگزاری پر فروغ این مراسم باشیم . 

 

وی در ادامه با اعلام جزئیات برگزاری این مراسم افزود : به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، پنج مراسم شامل هشتم محرم که شب قبل از تاسوعا،روز نهم محرم، شب قبل از عاشورا ،شام غریبان روز عاشورا ومراسم ظهر عاشورا در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامي با اشاره به این نکته که مراسم تاسوعا و عاشورا هر سال پرشورتر از سال های گذشته برگزار می‌شود خاطر نشان کرد : در این مراسم، مردم در میدان ۲۲ بهمن جمع می شوند و مدیحه سرایی در مورد واقعه عاشورا و امام حسین (ع)برگزار می شود . 

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی گفت: میدان دار اصلی در این مراسمات، هیئات مذهبی استان هستند و بیش از پنج ارگان حمایت کننده و تسهیلگر جهت برگزاری مراسمات شب ها و روزهای تاسوعا و عاشورا مشارکت دارند.

 

وی ابراز امیدواری کرد : در مراسمات روز عاشورا و تاسوعای حسینی مردم عزیز استان همچون سالهای گذشته عنایت جدی به نماز ظهر عاشورا داشته باشند خصوصا که امسال نماز ظهر عاشورا با روز جمعه مقارن شده است 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی افزود: انتظار است که هيئت ها طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند قبل از نماز ظهر، دسته جات را جهت حضور در نماز پر فیض جمعه به مصلی شهر ایلام برسانند.

 

لازم به ذکر است که مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی هرسال در محل میدان ۲۲بهمن شهر ایلام برگزار می شود

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار