قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی

مجالس روضه برای آشکار شدن اسلام و یادآوری کفر اسلامی است

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برپایی محافل حسینی و مجالس روضه برای آشکار شدن اسلام و یادآوری کفر اسلامی است که بنی‌امیه به آن اعتقاد داشت
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در «یادواره شهدای ستاد‌های نماز جمعه چهارمحال‌وبختیاری» در مصلی شهرکرد همزمان با دهه اول محرم با اشاره به تاکید امام حسین (ع) بر فانی بودن دنیا و ابدی بودن آخرت درجمله‌ی «فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل» که درنامه‌ی حضرت به محمد حنفیه در ایام سفر به کربلا  آمده است افزود: این جمله، خبر از شهادت در پایان مسیر عاشورایی و کربلا را می‌دهد و حالات عرفانی حضرت سیدالشهدا (ع) و درس‌های حرکت عاشورایی نشانه ماندگاری این حرکت و مکتب درس آموزی است.
قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که معرکه عاشورا با قرار گرفتن معتقدین و ملتزمین به دین اسلام در هر دو طرف، جدال دو اسلام بود افزود: خوانش بنی‌امیه از اسلام عین طاغوت بود چرا که این قوم در زیر بیرق اسلام و در قامت دین کار خود را انجام می‌داد.
حریزاوی اندیشه امام حسین (ع) در اوج دنیاگریزی و آخرت‌پذیری را موجب جمع دو خصیصه حماسه و عرفان در اسلام عاشورایی و انقلابی دانست وتاکید کرد: اهتمام علما و بزرگان در برپایی محافل حسینی و مجالس روضه برای آشکار شدن اسلام و یادآوری کفر اسلامی است که بنی‌امیه به آن اعتقاد داشت.
وی یادآور شد: خصیصه آرمان‌گرایی ایرانی‌ها در مکتب اسلام، انقلاب اسلامی را در کشور پدید آورد و واقعه عاشورا و دیدگاه امام حسین (ع) نسبت به اسلام هم ارتباط عمیق ایرانیان با این امام همام را ایجاد کرد.
قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب ترویج اسلام ناب محمدی، عاشورایی و انقلابی است که یکی از مختصات آن، اسلام قیام‌گرو تحول‌گرای منجر به حرکت مسلمانان است.
حریزاوی پرسش شهید مطهری در ابتدای کتاب حماسه حسینی  که آیا عاشورا یک حماسه بود یا یک حادثه را یادآور شد و گفت: در حماسه عاشورا گفت‌وگوی امام حسین (ع) با جبهه دشمن، گفت‌وگوی یک دیپلمات نبود بلکه گفت‌وگوی یک انقلابی بود.
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای برای ممانعت از الگو شدن امام حسین و معارف عاشورا می‌خواهند عاشورا را به عنوان یک تراژدی معرفی و عزاداری را برای امام حسینِ مظلوم و کشته شده ترویج دهند در حالی که امام حسین قهرمان، حماسه‌گر و قیام‌کننده بود.
قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی شور حسینی را از عوامل تثبیت معارف عاشورا دانست و تاکید کرد: عده‌ای با پز روشنفکری شور حسینی را و عده‌ای شعور حسینی را ترویج می‌دهند در حالی که این دو در کنار هم به مفهوم و معنا می‌رسند، چون شخصیت انسان مرکب هم حیات عقلانی، هم عاطفی و هم اجتماعی دارد و بنابراین نمی‌توان به بهانه اندیشه حسینی شور حسینی را حذف کرد.
حریزاوی اضافه کرد: مراقبت از برنامه‌های جریان تحریف که می‌خواهد با استفاده از یک معنا با چند مصداق، اشتباه در تشخیص مصادیق را به وجود آورد و مردم را دچار خطای محاسبه کند ضروری است.
وی ادامه داد: اگر چه جریان مبارزاتی عاشورا بر دوست و دشمن روشن است، اما جریان تحریف با جمع مصادیقی از بی‌دینی با دین‌داری سعی دارد از این حماسه جریان مذاکراتی را نشان دهد.
قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بنی امیه به عنوان پایه‌گذاران جریان تحریف تلاش کرد با توسعه جریان‌هایی مثل اشعری‌گری، بالاترین جنایات را انجام دهد، اما ائمه (ع) با ایستادگی در مقابل این انحرافات فکری هم جان دادند و هم آبرو.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار