کد خبر: ۱۰۷۱۷
حجت‌الاسلام یوسف پورآرین:

عاشورا نتیجه تبدیل ارزش‌های جامعه به ضدارزش‌‎‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: اگر ارزش‌هایی که جامعه اسلامی برای آن قیام کرده به ضد ارزش تبدیل شود شاهد شکل گیری عاشورا و اضمحلال جامعه خواهیم بود.
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین،حجت‌الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین صبح چهارشنبه در هیئت عزاداری تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: باید بررسی کنیم که چه می‌شود که یک جامعه در طول ۵۰ سال بعثت پیامبر (ص) و در حالی که عموم جامعه اسلام را پذیرفته بودند به جایی می‌رسد که در برابر فرزندان او می‌ایستد.

وی افزود: اگر شرح ماجرای عاشورا با ریشه یابی و تبیین همراه نباشد صرفاً یک بیان حادثه تاریخی است و ارزش دیگری ندارد پس باید چرایی این حادثه بزرگ برای جامعه تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: ارزش‌هایی که در زمان پیامبر (ص) ارزش بود به ضد ارزش تبدیل شد و ریشه این اتفاق را باید در جریان ثقیفه جست جو کرد.

وی با بیان اینکه ریشه جریان عاشورا را باید در جریان ایجاد حکومت فاسد بعد از پیامبر (ص) جستجو کرد، ادامه داد: دشمنان پیامبر (ص) به ارکان حکومت جامعه اسلامی تبدیل شده و تمام زحمات پیامبر (ص) در ساخت جامعه اسلامی را هدر دادند.

حجت‌الاسلام پورآرین گفت: این برای جامعه امروز ما نیز درس بزرگی است و باید بدانیم که اگر حکومت فاسقان و فاسدان در جامعه اسلامی شکل بگیرد جامعه از مبانی و اهداف خود دور شده و باعث شکل گیری عاشوراهای جدید خواهیم بود.

وی اظهار کرد: عاشورا برای امروز جامعه درس‌های بزرگی دارد و باید بدانیم که اگر ارزش‌هایی که جامعه اسلامی برای آن قیام کرده به ضد ارزش تبدیل شود شاهد شکل گیری عاشورا و اضمحلال جامعه خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: جنگ ترکیبی و شناختی که امروز از آن نام می بریم بعد از رحلت پیامبر (ص) شروع می‌شود و باعث شد تا افراد دارای جایگاه در نزد پیامبر (ص) کنار گذاشته شده و حتی در نماز لعن شوند و این کار نشان از برنامه ریزی دشمنان است.

وی تصریح کرد: حوادث جامعه امروز نیز باید ریشه یابی شود و بفهمیم که یک جنگ ترکیبی و شناختی بسیار سختی علیه جمهوری اسلامی و مبانی متعالی آن در جریان است.

حجت‌الاسلام پورآرین یادآور شد: نسخه و راهکار اصلی جلوگیری از وقوع عاشورا تبیین و صحبت با مردم است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار