کد خبر: ۱۰۷۲۳
۱۶ مرداد ماه با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت

اختتامیه مهرواره هوای نو برگزار می‌شود

اختتامیه دومین دوره مهرواره هوای نو ۱۶ مرداد با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

اختتامیه مهرواره هوای نو برگزار می‌شودبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  دومین دوره مهرواره هوای نو با شعار در «هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم» در چهار بخش نهاد هيئت، ارکان هيئت، تولیدات هيئت و فراهيئت و در قالب ۴۱ رشته تدارک دیده شده بود که در نهایت ۶ هزار و ۸۴۷ هيئت ثبت‌نام کردند. تعداد ثبت‌نام‌ هيات‌ها افزايش مشاركت را نشان مي‌دهد، به‌گونه‌ای که نسبت به سال گذشته، حدود ۵ هزار هيئت امسال بيشتر ثبت‌نام كردند.

از ۱۵ هزار ۵۶۷ رشته - هيئت، ۸ هزار و ۸ اثر در نهاد هيئت، ۳ هزار و ۵۴۶ اثر در بخش ارکان هيئت، ۲ هزار و ۴۷۳ اثر در بخش تولیدات هيئت و يكهزار و ۵۴۰ اثر در بخش فراهيئت شرکت کردند. برخی از هيئت‌ها در چند رشته ثبت‌نام و فعالیت‌های خود را ارسال کردند که در این خصوص محدودیتی وجود نداشت.

در برگزاری این مهرواره، دو هدف مدنظر است؛ اول کمک به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هيئت و ارکان هيئت به عموم مردم به گونه‌ای که همه ایرانیان باید مخاطب هيئت باشند؛ یعنی هيئت‌ها باید برای عموم مردم آغوش باز کنند. دومین هدف، تلاش برای تغییر نگرش مردم به هيئت به واسطه تغییر تصویر ارائه شده رسانه‌ها از هيئت است. به گونه‌ای که هيئت محصور در زمان مناسبتی یا سبک سینه‌زنی نباشد. چهار سیاست هم در برگزاری هوای نو دنبال می‌شود؛ اولی پررنگ شدن نقش و حضور بانوان در هيئت است. دومین سیاست، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری فرمودند هيئت کانون جهاد تببین است و بنا شد این سیاست در همه بخش‌ها دیده شود. سوم، مشارکت و تعامل با دستگاه‌های مختلف است. چهارمین هدف این است که مهرواره هوای نو برای همه ایران باشد و تلاش می‌کنیم امسال به همه هيئت‌ها بپردازیم و برگزیدگان از همه شهرها باشند.

داوری‌های آثار رسیده به دبیرخانه با حضور و مشارکت ۱۰۰ داور از کارشناسان عرصه‌های مختلف برگزار شد و بزودي هوای نو به ایستگاه پایانی و تجلیل از برگزیدگان می‌رسد.

نشست‌های تخصصی برگزیدگان مهرواره هوای نو -برگزیدگان تشکل‌های دینی- با مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور، با موضوع نقش بانوان در هيئت‌ها برگزارمي شود. در نهایت قرار است اختتامیه مهرواره هوای نو عصر روز دوشنبه ۱۶ مردادماه در تالار وحدت برگزار شود.

ارسال نظر