کد خبر: ۱۰۷۳۸

نشست فرماندار گنبدکاووس با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم

فرماندار گنبدکاووس در نشست مشترک با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: گنبدکاووس می‌تواند در اجرای طرح‌های قرآن‌آموزی در کشور پیشرو باشد.
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس در نشست مشترک با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشوراظهار کرد: گنبدکاووس دارای ریشه‌های عمیق وحدت در استان گلستان است که می‌تواند در اجرای طرح‌های قرآن‌آموزی در کشور پیشرو باشد.

وی با بیان اینکه طرح‌های محله محور باید با محوریت مساجد اجرایی شود، افزود: شهرستان گنبدکاووس با زیست بوم متفاوت و استفاده از ظرفیت شیعه و سنی در استان نیازمند طرح و برنامه اجرایی در حوزه قرآنی است.

دهرویه ادامه داد: با توجه به توطئه دشمن در ترویج مفاسد و تبلیغات رسانه‌ای آنها در ترویج انحرافات و بی‌حجابی و ایجاد آسیب‌های اجتماعی، بهترین راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن تمسک به قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فقر پنهان در استان بیان کرد: باید جلوی گسترش اعتیاد، طلاق و بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله مسئله حجاب و انحرافات را گرفت که در این خصوص اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه راهگشا است.

وی به اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین در گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: اهل‌سنت گنبدکاووس از همراه‌ترین مردمان کشور بوده و با توجه به اتفاقات اخیر این منطقه از آرامترین نقاط کشور است که با وجود توطئه دشمن برای بر هم زدن وحدت ریشه‌های وحدت در این منطقه مستحکم است.

در ادامه حجت‌الاسلام تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در این جلسه با تاکید بر تأثیر ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در حل بسیاری از مشکلات و معضلات فعلی جامعه، خاطرنشان کرد: ساماندهی و حمایت از تشکل‌ها در کنار برگزاری مراسم و محافل قرآنی، ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، برگزاری کارگاه سبک زندگی قرآنی، اجرای برنامه‌های قرآن‌آموزی، توانمندسازی، ارتقای مراکز قرآنی و گسترش چتر حمایت از برنامه‌های قرآنی از برنامه‌های سازمان دارالقرآن کریم است.

وی در پایان از دغدغه‌مندی فرماندار ویژه گنبدکاووس در مباحث قرآنی تقدیر کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار