کد خبر: ۱۰۸۲۷

رسالت مهم خبرنگاران متعهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم رسالت خبرنگاران متعهد را در روشنگری حقیقت، آگاهی‌بخشی به مردم و احقاق حقوق ایشان و پاسداشت حریم اسلام و انقلاب اسلامی مهم دانست.
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

مسئولیت سنگین خبرنگاران متعهدبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در پیامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، رسالت و مسئولیت خطیر خبرنگاران را بیان کرد.

در این پیام آمده است: سلام و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید به‌ویژه خبرنگار متعهد و جان‌نثار شهیدمحمود صارمی، خبرنگار تاریخ ساز خبرگزاری جمهوری اسلامی، که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند و ماندگارترین خبر خود را با خون نوشتند تا چراغ راه همه همسنگران خود در این عرصه باشند.

و سلام و درود خدا بر تمامی شما خبرنگاران و وقایع‌‌نگارانی که جز در مسیر حق و عدالت، قلم به دست نمی‏‌گیرید.

خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبران خود را نبی و خبردهنده لقب داده است تا بیانگر رسالت ایشان برای ارسال پیام حق و هدایتگری مردم باشد و برای قلم، قسم یاد می‌کند و ارزش و حرمت قلم و اصحاب قلم و نویسندگان را متذکر می‌شود.

بر این اساس، خبرنگار یعنی کسی که قلم را پاس می‌‌دارد و در روزگار عنادورزی دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب، تنها برای روشنگری حقیقت، آگاهی‌بخشی به مردم و احقاق حقوق ایشان و پاسداشت حریم اسلام و انقلاب اسلامی قلم‌فرسایی می‌کند.

این رسالت اصیل و خطیر، مصداق کلام نورانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که فرمود: «قُل الحَقَّ ، وَلا تَأخُذكَ في اللّه ِ لَومُةُ لائِمٍ» حق را بگو و در راه خدا از سرزنشِ هیچ کس، نترس!

امسال، روز خبرنگار مصادف است با ایامی که پیام‌آور کربلا حضرت زینب سلام الله علیها الگویی ناب از ارزش انتقال پیام حق به مردم و تبیین و روشنگری بر علیه اهل باطل را به تاریخ عرضه کرد.

آن بانوی صبر، به درستی "پیام‌بر" عاشوراست و بهترین الگو برای خبرنگاران، تا یک خبرنگار راستین و آزاد بداند در راه گفتن حقایق و بیدارکردن خلایق، چه دشواری‌هایی که نباید تحمل کند و چه محرومیت‌هایی که به سراغش نمی‌آید.

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های ارزنده شما خبرنگاران خدوم کشور و اهالی گرانقدر عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، این روز را گرامی می‌داریم و برای شما، به‌ویژه خبرنگاران عزیز استان قم آرزوی موفقیت، سربلندی و توفیق روزافزون در این عرصه را داریم. این روز بر شما مبارک باد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار