کد خبر: ۱۰۸۴۵
محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب:

گفتگوی همدلانه راه حل بسیاری از مشکلات حوزه عفاف و حجاب

دوره آموزشی طلایه داران عفاف و حجاب، روز دوشنبه با حضور بانوان فعال حوزه عفاف و حجاب در شهرستان خمین برگزار شد.
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

محمدحسن زمان وزیری در این دوره اظهار داشت: گفتگوی خوب و همدلانه با مخاطب و برگزاری میزهای گفتگو راه حل بسیاری از مشکلات در زمینه عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: در زمینه عفاف و حجاب ما دو دسته نیاز داریم؛ یکی دانش‌ها و آگاهی‌ها: یعنی اینکه «چه بگوییم؟». نیاز دیگر «چگونه بگوییم» است. برای جذب مخاطب باید شرایط را سنجید و چگونگی انتقال پیام اهمیت دارد. این نیاز ناظر به مهارت‌ها است و لازم است در این زمینه آگاهی داشته باشیم و همچنین تمرین کنیم.

محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب با تاکید بر اهمیت ارتباط با مخاطب افزود: ارتباط موثر با مخاطب لازمه تاثیرگذاری در زمینه عفاف و حجاب است و به همین دلیل انتقال پیام به واسطه ارتباط متقابل اهمیت بالایی دارد و شروع خوبی برای ادامه کنشگری در این حوزه است.

محمدحسن زمان وزیری با اشاره به جنگ اراده‌ها در حوزه عفاف و حجاب ادامه داد: پیروز میدان کسی است که از کار برای حجاب خسته نشود و نکته مهم این است که اراده محکم به وسط میدان نیاز است.

وی با اشاره به تاثیر بیشتر ارتباط غیر کلامی تاکید کرد: ارتباط غیر کلامی صادقانه‌تر است و تاثیرگذاری ببیشتری دارد؛ از طرفی انتقال پیام به دل مخاطب اهمیت دارد و صرف نفوذ در مغز و گوش مخاطب کافی نیست.

محقق و پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: در انتقال پیام گوش دادن فعال و همدلانه بحث جذب مخاطب می‌شود که سه مهارت شروع ارتیاط، پیگیری و خاتمه دادن در نوع ارتباط گیری موثر است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار