کد خبر: ۱۰۸۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

آثار استاد فقید «مرتضی شریفی» بخشی مهم از تاریخ هنر انقلابی کشور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با صدور پیامی درگذشت استاد «مرتضی شریفی گلزار» هنرمند متعهد و انقلابی را تسلیت گفت.
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی به مناسبت درگذشت این چهره هنری استان آمده است: استاد شریفی به عنوان هنرمندی گرانقدر عمری با تولید آثار فاخر آمیخته به پیام‌های والای قرآنی و انقلابی نسبت به گسترش هنر متعهدانه اقدام کرد و آثار متعدد وی در قالب هایی، چون نقاشی و پوستر بخشی مهم از تاریخ هنر انقلابی کشورمان محسوب می‌شود.
در ادامه پیام تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آمده است: ضایعه فقدان این هنرمند متعهد را که آثار وی نمادی از تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی به زبان هنر است، خدمت مردم متدین و انقلابی آذربایجان شرقی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده و درجات عالی ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان را از درگاه باری تعالی مسألت می‌نماییم.
گفتنی است استاد مرتضی شریفی از نقاشان سورئالیست متولد ۱۳۱۸ تبریز و از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلابی حوزه هنری آذربایجان شرقی بوده و گام‌های موثری را در راستای اشاعه هنر دینی و انقلابی برداشته به طوری که بیش از ۳۰ سال مدرس هنر نقاشی و عضو هیئت مؤسس انجمن هنر‌های تجسمی استان بوده و داوری جشنواره‌های متعدد هنر‌های تجسمی را بر عهده داشته است.
این هنرمند متعهد و انقلابی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شمسی به عنوان مسئول واحد هنر‌های تجسمی با حوزه هنری انقلاب اسلامی زیر نظر تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همکاری داشت و سرانجام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ پس از تحمل یک دوره سخت بیماری دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار