کد خبر: ۱۰۸۶۱

مسجدی که برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی کرد

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خیابان امامزاده ابراهیم (ع) قم علاوه بر فعالیت‌های گسترده فرهنگی و تربیتی، برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسن پورموسوی امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله امامزاده ابراهیم قم در مورد اهمیت کار تبلیغ و خدمت به مردم در مسجد اظهار داشت: بعثت اولین وظیفه روحانیت است و نقطه اوج این بعثت محبت است. اگر مسیر محبت را هم در پیش بگیریم به خدمت می‌رسیم و مساجد جایگاه خدمت است.

امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به این بیان امام خمینی(ره) که «باید از سرمایه مساجد برای رسیدن به عمل صالح استفاده کنیم» تصریح کرد: یکی از کارهایی که در این مسجد در کنار امور عبادی انجام می دهیم اشتغالزایی است.

وی افزود: ما بر این عقیده هستیم که کسی که وارد مسجد می شود نباید از او پولی دریافت کرد بلکه مسجد باید بتواند حتی به او کمکی هم بکند. در همین راستا در مسجد ما پول جمع کردن ممنوع است و مرسوم نیست که شخصی کیسه ای در بین مردم بچرخاند و پول جمع کند.

حجت‌الاسلام پورموسوی ادامه داد: در حوزه اشتغال آفرینی توانسته‌ایم برای ۴۰۰ نفر ایجاد شغل کنیم. این کار عمدتا با تأسیس درمانگاه و داروخانه زیر نظر مسجد رقم خورده است و بیشتر این ۴۰۰ نفر در این درمانگاه مشغول به کار هستند.

امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: یک مرکز خیریه در مسجد داریم که افراد نیازمند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مسجدی که برای 400 نفر اشتغال ایجاد کرد

راه‌اندازی ستاد جهیزیه و مجتمع دارالایتام

وی با اشاره به فعال بودن ستاد جهیزیه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: به افراد نیازمند با این شرط که مهریه آن‌ها ۱۴ سکه بیشتر نباشد جهیزیه اهدا می‌شود و تاکنون ۱۷۵ زوج از این هدیه بهره مند شدند.

وی به حمایت از ایتام توسط این مسجد اشاره و عنوان کرد: یک مجتمع دارالایتام داریم و در آن کودکان و نوجوانانی را که از نعمت پدر و مادر محروم و یا بدسرپرست هستند مراقبت می‌شود. حمایت از این بچه‌ها تا اشتغال، ازدواج، تهیه جهیزیه و حتی تهیه سیسمونی بچه های آن ها ادامه دارد.

حجت الاسلام پورموسوی به معضلات فرهنگی منطقه‌ای که مسجد در آن واقع شده است اشاره کرد و بیان داشت: در مسجد کتابخانه‌ای تأسیس کرده‌ایم و از تجهیزات خوبی نیز برخوردار است. هر ساله حدود ۳۰۰ نوجوان و جوان از این کتابخانه استفاده می‌کنند. این کتابخانه از ۷ صبح تا ۱۲ شب باز است و در عمل در ایام کنکور شبانه روزی می‌شود.

مسجدی که برای 400 نفر اشتغال ایجاد کرد

کادرسازی در مسجد

وی با اشاره به ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزان این مسجد حالا مسئولیت‌های مهمی را در نظام به عهده دارند و یکی از اهداف ما کادرسازی و تربیت چنین افرادی است. چراکه اگر اهل مسجدی مسئول شد درد مردم را می شنود.

حجت الاسلام پورموسوی گفت: امروز اگر روحانی از فضای مجازی سر درنیاورد نمی تواند با جوانان ارتباط برقرار کند. اگر ما طلاب جوانان را بفهمیم و دردشناس باشیم آن ها به سراغ ما می آیند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار