کد خبر: ۱۰۹۰۴

تجلیل از ۲۸ تشکل جهادی در قم

در مراسم گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از ۲۸ تشکل جهادی قم تجلیل شد.
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، آئین گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، مردمی‌سازی و فعالیت‌های جهادی و داوطلبانه، با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این مراسم که وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان کشور نیز حضور داشت، از ۲۸ تشکل جهادی قم قدردانی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: دولت عمیقاً به کارکرد و نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی معتقد است و در پی تقویت و توانمندسازی حلقه‌های میانی و کارهای تشکیلاتی است.

یامین‌پور با بیان اینکه کار داوطلبانه و عام المنفعه ۲ خصوصیت اصلی تشکل‌های مردمی است، افزود: ارتقای بینش، بهبود کیفیت زندگی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی سه کارکرد تشکل‌های مردمی است و دولت وظیفه دارد از این حرکت‌ها حمایت کند.

تجلیل از 28 تشکل جهادی در قم

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تنظیم، تنسیخ و تقسیم کار سه محور مهم و کلیدی در ارتباط موثر و مفید بین حاکمیت و تشکل‌های مردمی برای تحقق اهداف مشخص است.

یامین‌پور با بیان اینکه حمایت از تشکل‌های جوانان، رویکرد و هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان است، گفت: اولویت اصلی در ارتباط با تشکل‌ها توانمندسازی است و ما بدنبال این هستیم تا زمینه را برای مشارکت جوانان را در ورود به موضوعات اجتماعی‌ فراهم کنیم.

ابوالقاسم مقیمی عراقی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم نیز در سخنانی اظهار داشت: تشکل‌های قم در حوزه‌های مختلف اعم از جهادی، بیماری‌های خاص، موکب‌ها و هیأت‌های مذهبی، فعالیت‌های خود را بدون چشم داشت به کمک‌های دولتی انجام می‌دهند.

وی سومین شاخص تشکل‌های این استان را دوری از منیت‌ها ذکر کرد و بیان داشت: در مناسبت‌های گوناگون بسیاری از اقدام‌های بزرگ را شاهد هستیم که با هم‌افزایی تشکل‌های مردمی صورت می‌گیرد.

مقیمی یادآور شد: در عید غدیر، دهه کرامت و یا نیمه شعبان، هم‌افزایی مجموعه‌های مردمی نقش مهمی در برپایی آیین‌ها و برنامه‌های این ایام داشت.

وی با بیان این که این تشکل‌ها شاید آسیب‌هایی نیز داشته باشند افزود: تشکل‌های مردمی عمدتا گزارشی از فعالیت‌هایشان ارائه نمی‌دهند، ما نیز خوشحالیم، که به شکل گمنام، بینام و فقط برای کسب رضای خدا و شادی اهل بیت خدمت می‌کنند.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به درخواست‌های دولت از تشکل‌های مردمی تصریح کرد: در مجموعه‌ دفتر اجتماعی استانداری و به‌ویژه اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه توانمندسازی تشکل‌ها برنامه‌هایی را داریم.

مقیمی اضافه کرد: این برنامه‌ها به طور مشخص از کانون‌های مساجد آغاز شده، که ورود ۸۰۰ نیروی جوان تازه نفس به فعالیت‌های میدانی در حوزه مدیریت مردمی از جمله آن به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه همگان به فراگرفتن و آموختن نیاز داریم بیان داشت: تشکل‌ها هر چقدر بتوانند، مباحث توانمندسازی را دنبال کنند، چتر پوشش خدمات آنان گسترده‌تر خواهد بود.

وی همچنین مشارکت تشکل‌ها در برنامه‌هایی که از سوی دفتر اجتماعی استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان تدارک دیده شده را ضروری خواند و گفت: برای مجموعه‌های مردمی که ثبت و شناسه ملی ندارند، مکانیسمی را تعریف کرده‌ایم.

تجلیل از 28 تشکل جهادی در قم

معاون استاندار ادامه داد: هم اداره‌کل ورزش و جوانان و هم دفتر اجتماعی استانداری ضوابط و شرایطی را تعیین کرده‌اند، بعضا وقتی اعتبارات و بودجه‌های دستگاه‌های دولتی وارد می‌شود با آسیب‌هایی برخورد می‌کنیم، اراده لازم برای کمک به مجموعه‌های مردمی وجود دارد، اما با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی گفت: برخی تشکل‌ها، شخصیت حقوقی ثبت شده‌ای ندارند، از این رو با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

مقیمی تاکید کرد: ما سعی کرده‌ایم فرآیند ثبت شخصیت حقوقی تشکل‌ها را تسهیل کنیم.

معاون استاندار قم در بخشی سخنان اهمیت توجه جدی کادر مدیریتی تشکل‌های مردمی به آموزش‌های مدیریتی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برخی مواقع از تشکل‌ها، مراجعانی داریم که در حوزه‌های مدیرتی از جمله موضوع‌های مالیاتی مشکل‌هایی پیدا کردند، به تازگی با مدیرکل امور مالیاتی و مدیران کل دستگاه‌های استان برای برگزاری دوره آموزشی، توافقی را انجام داده‌ایم.

وی اظهار کرد: آموزش‌های مدیرتی کلان‌تر و بزرگ‌تر است و در افزایش بهره‌وری تشکل‌های مردمی موثر می‌باشد.

در این مراسم ضمن تقدیر از 28 تشکل جهادی، تعدادی از مدیران تشکل‌های مردمی به بیان گزارش فعالیت‌های انجام شده پراختند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار