کد خبر: ۱۰۹۱۳
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

مساجد مرکز حکمرانی اسلامی است

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: هیئات مذهبی عقلانیت مکتب سیدالشهدا را در کرونا نشان دادند و پیوند‌های اجتماعی را با هویت دینی پیوند زدند، هیئت مرکز پیوند اجتماعی است و شیعه را از بحران‌ها و عرصه‌ها گذر داده است و در اوج فتنه ۸۸ این هیئات مذهبی و مکتبی‌ها و هیئتی‌ها بودند که پای کار آمدند و حماسه خلق کرده و فتنه را جمع کردند.
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

به گزارش نهضت از ارومیه، حجت الاسلام رضا عزت زمانی امروز در جمع مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای رساندن پیام اسلام و انقلاب نیاز به هنر و رسانه داریم و رهبر انقلاب نیز به این مسئله تاکید دارند.

وی افزود: با این‌که منبر از گذشته جایگاه والا و بی نظیری داشته است، اما امروز یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال پیام به مخاطب هنر، رسانه و فضای مجازی است و در همه صحنه می‌توان با تمسک به این سه ظرفیت، صحنه‌های ماندگاری را ایجاد کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به روش‌های تبلیغ اصیل اشاره کرد و افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی حرکت‌های مختلفی از جمله عملیات، راهبری، مدیریت استان‌ها، پشتیبانی، طرح و برنامه و معرفی کتاب صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: موضوعاتی مثل مسجد، حجاب، جمعیت، هیئات مذهبی، نوجوانان و جوانان، فرق و ادیان برای استان‌های تلفیقی، قرآن، اعزام و تبلیغ و تشکل‌های دینی عملیاتی است که در استان‌ها اجرا می‌شود و تبلیغات اسلامی برای آن‌ها برنامه دارد.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: در مسئله مسجد، مسجد مرکز حکم‌رانی حکومت اسلامی است و اگر قرار باشد بر اساس روایت و مبانی اسلامی یک مکان را مرکز حکمرانی اسلامی بدانیم، آنجا مسجد است و برای این‌که این هویت خداساز مرکز تحول باشد باید امام جماعت آن پای کار بیاید و در نظام ولایی امام مرکز اداره عالم و جامعه است و ما نقش امام را وسط اداره دنیا و دین مردم می‌بینیم و انقلاب اسلامی ادعایش پیوند زدن دین و دنیای مردم است و تمام ساختار‌ها باید در جامعه حول محور امام شکل بگیرد.

وی گفت: امام جماعت مسجد نباید خود را محدود به مسجد و اقامه نماز بکند، بلکه باید برای تمام محله طرح و برنامه داشته باشد و بنیاد هدایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را در این رابطه راه‌اندازی کرده است و برای تحقق و عملیاتی مسجد جامعه پرداز طرحی را با نظارت نخبگان جامعه طراحی کردیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:  مسئله تبلیغ حرکت خنثی کننده نقشه‌های دشمن و تبلیغ دستاورد‌های اسلامی و ایده‌ها و دیدگاه‌های دینی است و البته نباید این موضوع که رسانه و هنر مهم است ما را به اشتباه بیندازد که دست از منبر و تبلیغ‌های سنتی برداریم و به سمت هنر برویم بلکه منبر یک ظرفیت اجتماعی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت‌های جمعی مقدمه و ظرفیت ایجاد کن برای تبلیغ اصیل است و مراسمات و مناسبت‌هایی مثل غدیر فرصتی است که همیشه بتوانیم یاد و نام و گفتمان غدیر را زنده نگه داریم و تبلیغ اصیل است که این را بر جان مردم می‌نشاند.

حجت الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: هیئت عظیم‌ترین حرکت اجتماعی شیعه است و اهل بیت این ظرفیت را ساختند تا عشق، شور و شوق مردم با هم گره بخورد و ائمه در موارد متعدد روضه می‌خواندند و این روضه یک هویت اجتماعی بزرگ برای شیعه ایجاد کرد که مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، خیابان‌ها و محلات و. محل ذکر اهل بیت شد و باید از این عنصر برای پیوند امت با ولایت که دستگاه تصویه است، استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی از تهدید‌ها فرصت ایجاد کرد و دشمن می‌خواست با کرونا امت را از اسلام و دین جدا کند، اما هیئت مذهبی آمدند پای کار و یک فرصت عظیم ساختند و شیعه یاد گرفته که در سخت‌ترین شرایط ممکن مردم را دور هم جمع کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هیئات مذهبی عقلانیت مکتب سیدالشهدا را در کرونا نشان دادند و پیوند‌های اجتماعی را با هویت دینی پیوند زدند، هیئت مرکز پیوند اجتماعی است و شیعه را از بحران‌ها و عرصه‌ها گذر داده است و در اوج فتنه ۸۸ این هیئات مذهبی و مکتبی‌ها و هیئتی‌ها بودند که پای کار آمدند و حماسه خلق کرده و فتنه را جمع کردند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در کلیدی‌ترین جنگ‌ها نظیر جهاد تبیین هیئات مذهبی را خطاب قرار می‌دهند که هیئت مرکز جهاد تبیین است و باید این هیئت‌هایی را که می‌توانند نقش آفرینی کنند، شناسایی شوند و بدان‌ها نقش بدهیم و البته هیئت یک جریان کاملا مستقل است و با دستورات ادارات و سازمان‌ها حرکت نمی‌کند و با همان هویت مردمی و اجتماعی اثر گذار است.

حجت الاسلام عزت‌زمانی خاطرنشان کرد: در جریان غدیر که یک حرکت کم نظیر اتفاق افتاد، فقط ده درصد کمک‌ها از سوی ادارات و سازمان‌ها بود، ۹۰ درصدش را مردم کمک کرده بودند و هیئت این ظرفیت را دارد که وحدت بین امت اسلامی و جامعه دینی را ایجاد کند و اگر جهت‌گیری‌ها به درستی صورت  گیرد می‌تواند معجزه کند.

وی گفت: زنان پرچمدار نهضت هستند و امام خمینی رحمه الله پای این حرف ایستاد و الگوی زن سوم را به تبعیت از حضرت زهرا و زینب کبری سلام الله علیهما معرفی کرد و زن می‌تواند ضمن مدیریت خانه جامعه را به سمت تعالی سوق دهد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان داشت: در خصوص نوجوان نیز تبلیغات اسلامی برنامه مدون دارد  و باید به نوجوانان در جامعه نقش داده شود، دیدگاه و تفکر نوجوان امروز برگرفته از فضای مجازی و تبلیغات رسانه با ما متفاوت است.

وی گفت: وجود اهل سنت، اقوام و ادیان متعدد در آذربایجان‌غربی یک فرصت است و رهبر انقلاب وحدت امت اسلامی را مقدمه ایجاد تمدن اسلامی و ظهور عنوان می‌کنند و لازم است صاحبان تریبون به سمت تبیین و باز کردن گره‌های ذهنی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی اضافه کرد: پویش نشر خوبی‌ها در تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است و در آن راه‌های حل مشکلات به عنوان نشر خوبی‌ها تشریح می‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن اصیل‌ترین و عمیق‌ترین محتوای دست نخورده الهی است که باید مبنای همه حرکت‌های تبلیغات اسلامی باشد و در نظام حکمرانی قرآن پشتوانه حل مسائل است و در زندگی مردم نیز لازم است ورود کند و از شکل و ظاهر عبور کرده و به نقش آفرینی و ورود به سبک زندگی مردم داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار