کد خبر: ۱۱۰۶۶

کارگاه روایتگری اربعین در قم

کارگاه آموزشی یک روزه روایتگری ویژه اربعین در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در این کارگاه که با همکاری مدرسه مهرینو برگزار شد، موضوعاتی همچون اهمیت روایت اربعین ایران و جاماندگان، آشنایی با سوژه‌یابی و طراحی موضوع، آشنایی با انواع تولیدات روایی و خبرنویسی مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر امیرهوشنگ قلندری مدرس دانشگاه در حوزه رسانه در این کارگاه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، آموزش، سرگرمی، تبلیغ و جهت‌دهی و همسوسازی را از کارکردهای رسانه برشمرد و گفت: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های اجتماعی افکار عمومی را هدایت و جهت‌دهی می‌کنند، بنابراین همه مردم به سواد رسانه‌ای و تحلیل رسانه‌ای به صورت علمی نیازمند هستند.

وی افزود: در دنیای امروز، رسانه بخشی از زندگی است و لازم است خانواده‌ها آموزش‌های رسانه‌ای را فرا بگیرند.

این استاد دانشگاه گفت: رسانه‌ای شدن به آسانی برای هر یک از شهروندان امکان پذیر است، چون ابزارهای رسانه‌ای در دسترس همگان است. اگر رسانه‌ای نباشید نمی‌توانید اثرگذار باشید و اطلاعات به صورت دو مرحله‌ای از طریق افرادی که رسانه‌ای هستند به شما منتقل می‌شود.

قلندری در توصیه‌ای به شرکت کنندگان گفت: اخبار روز را مطالعه کنید. تولید محتوای رسانه‌ای را به عنوان مبنای آموزش در همه سطوح حتی خانواده‌ها جدی بگیرید

وی افزود: دنیای آینده دنیای فیلتر نیست. نسل جدید نسل استدلالی است، بنابراین باید به استدلال منطقی همراه با هنر در تولیدات رسانه‌ای توجه شود.

وی خواستار فعالیت بیشتر طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه در تولیدات رسانه‌ای فاخر و جذاب شد.

حجت‌الاسلام مصطفی اسماعیلی، مسئول مرکز رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این نشست اربعین حسینی را یکی از گلوگاه‌های مهم تاریخی دانست که نیاز به روایت رسانه‌ای دارد.

وی افزود: ماجرای اربعین حسینی باید آنقدر روایت شود تا آیندگان ما وقتی در کتاب‌ها و رسانه‌ها جستجو کردند آنقدر محتوای تولیدشده از اربعین ببینند که این مناسبت مهم را یک گلوگاه تاریخی بدانند.

اسماعیلی دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها را بهترین گروه مخاطب برای روایت اربعین حسینی دانست و گفت: نوجوانان و جوانان از همه بهتر یاد می‌گیرند و بهتر تولید می‌کنند و زبان امروز را می‌دانند. همه اقشار چه آنهایی که به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند و چه کسانی که جامانده هستند، باید اربعین را به گونه‌ای روایت کنند که کم کم روایت اربعین از صرف روایت خاطره به یکی از گلوگاه‌های تاریخ تبدیل شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار