کد خبر: ۱۱۰۷۰

فراخوان ملی لالایی «گهواره» منتشر شد

فراخوان ملی لالایی با عنوان گهواره پیش‌درآمدی برای نخستین دوره آموزش تخصصی لالایی است، منتشر شد.
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

فراخوان ملی لالایی «گهواره» منتشر شدبه گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، فراخوان ملی «گهواره» در واحد قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان با بیش از یک‌سال تحقیق و پژوهش به‌منظور پر کردن خلأ ارتباطی جامعه با قالب ادبی و تاثیرگذار لالایی برنامه‌ریزی شده است.

یکی از بحران‌های موجود میان نوجوان‌ها و جوانان جامعه امروز حس ناامیدی، بی‌هویتی، ابهام نسبت به آینده و عدم خودشناسی است؛ به این ترتیب، طرح گهواره در نظر دارد از طریق لالایی برای کودکان با هدف رفع این‌گونه رفتار‌های ناهنجار اجتماعی میان جوانان آینده کشور اقدام کند.

گهواره در نظر دارد تا با هدف دستیابی به راه‌حلی برای بحران گفته‌شده، مفاهیمی از قبیل «توصیف آینده روشن و آرمان‌شهر»، «ترسیم زیبایی‌ها جهان پس از ظهور»، «امید و آرزو و رویای ایران قوی»، «انتقال ارزش‌های دینی و ملی»، «معرفی قهرمان‌های دینی، بومی و ملی» و «ترویج روحیه پهلوانی و رفتار قهرمانانه» را از طریق لالایی و از سنین کودکی به بچه‌ها منتقل کند.

فراخوان ملی لالایی گهواره به واسطه دوره‌های آموزشی خود منجر به تولید لالایی‌هایی با موضوعات گفته‌شده خواهد شد که پس از فرآوری این تولیدات در قالب‌های گوناگون، آن‌ها را به دست جامعه مخاطب خود یعنی مادران و کودکان می‌رساند.

آثار تولیدی در قالب‌های گوناگون پادکست، کتاب یا نماهنگ منتشر می‌شوند. هچنین قرار است نرم‌افزاری تولید شود که لالایی‌های تولیدی در آن در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

فراخوان ملی لالایی در دو بخش «جمع‌آوری و ارسال لالایی‌های اقلیمی» و «سرایش لالایی» با محور‌های موضوعی گفته‌شده منتشر شده است.

همچنین این رویداد یک بخش ویژه هم دارد که به جمع‌آوری و بازآفرینی لالایی مادران شهدا می‌پردازد.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش نخست، می‌توانند لالایی‌های بومی شهر یا روستای خود را مقابل دوربین اجرا کنند. اجرای لالایی می‌تواند ازسوی مادربزرگ یا هر فرد دیگری انجام شود و در قالب یک فیلم افقی یا در قالب یک فایل صوتی به همراه متن کامل لالایی در فایل ورد با قلم ب نازنین و شماره ۱۴ و مشخصات کامل خود، شهر و روستای محل سکونت خود به نشانی الکترونیکی دبیرخانه کنگره به نشانی artteen.ir ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در بخش دوم و بخش ویژه نیز می‌توانند آثار خود را به صورت مکتوب و در قالب با قلم ورد ب نازنین شماره ۱۴ به همراه مشخصات کامل خود به نشانی الکترونیکی دبیرخانه کنگره به نشانی artteen.ir ارسال کنند. محدودیتی در تعداد ارسالی وجود ندارد.

فراخوان ملی لالایی «گهواره» منتشر شد

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار