کد خبر: ۱۱۲۲۷

رونمایی از کتاب مغناطیس حسین (ع) با حضور حجت‌الاسلام قمی

آئین رونمایی از کتاب مغناطیس حسین (ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار شد.
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

رونمایی از کتاب مغناطیس حسین(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمیبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در این آئین اظهار داشت: باید قدردان نعمت اربعین حسینی باشیم، چراکه این نعمت در گذشته به دلیل شرایط داخلی عراق برای ما وجود نداشته است و سفر به عتبات را برایمان دشوار کرده بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اربعین یک پدیده‌ای همه جانبه است افزود: اربعین فقط یک اجتماع بزرگ مبتنی بر بروز عواطف انسانی و یا بر پایه معنویت گرایی، مناسک و یا حتی جذابیت خدمت بی‌منت نیست و دارای ابعاد مختلفی است.

وی گفت: در مسیر‌های منتهی به عراق موکب‌های بسیاری برای زائران اربعین حسینی برپا می‌شود که این امر نشان از توسعه جغرافیایی این پدیده بی‌نظیر دارد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال نیز به اجتماع جاماندگان اربعین اشاره کردند و بر اساس آمار‌ها بالای ۶۰۰ شهر کشور مراسم رسمی جاماندگان اربعین برگزار شد که مجموع مسافت‌های طی شده توسط عزاداران بالای ۵ هزار کیلومتر بوده که عمدتاً به امامزادگان ختم می‌شد.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: ۸ هزار و ۵۰۰ موکب نیز در این شهر‌ها برای پذیرایی از جاماندگان اربعین برپا شده و جدا از آن در شهر‌های مختلف ایران که در مسیر‌های منتهی به عراق بودند نیز موکب‌های بسیاری برپا شده تا از زائران اربعین پذیرایی کنند که این امر نشان از خدمت بی‌منت جاماندگان اربعین دارد و این اقدامات در جهت توسعه بخشی به پدیده عظیم اربعین است که باید به این امر پرداخته شود.

وی افزود: امسال در کشور‌ها و شهر‌های مختلف قاره آفریقا نیز راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی برگزار شد و شیعیان کیلومتر‌ها فاصله تا کربلا در این روز به عزاداری پرداختند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به خدمت‌رسانی و برپایی موکب‌های اربعینی در شهر قم اظهار داشت: در ایام اربعین موکب‌هایی در قم برای پذیرایی از زائران غیرایرانی اربعین برپا شد که کار ارزشمندی است و از تلاش‌های این عزیزان باید قدردانی کنیم.

گفتنی است کتاب مغناطیس حسین (ع) به نویسندگی حجت‎الاسلام عباس عبداللهی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی استاد حوزه و عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از پژوهشگران در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات باقرالعلوم (ع) رونمایی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار