کد خبر: ۱۱۴۲۷

آلبوم «ماه دیدم» رونمایی شد

آلبوم موسیقی «ماه دیدم» با آهنگسازی افشین و سپهر رامین و خوانندگی حمید قربانی روی اشعار مولانا که به صورت موسیقی تلفیقی تولید شده، به عنوان جدیدترین تولید مرکز موسیقی حوزه هنری شنبه، ۸ مهرماه به مناسبت روز بزرگداشت مولانا رونمایی شد.
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

آلبوم «ماه دیدم» رونمایی شدبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، میلاد عرفانپور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ابتدای آیین رونمایی این آلبوم با بیان اینکه «ماه دیدم» یک اثر ممتاز و شنیدنی تولید شده در فضای موسیقی ایرانی است، گفت: اگر قرار باشد مولانا به عنوان یکی از بزرگترین و بخش جدایی‌ناپذیر میراث فرهنگی، فلسفه و حکمت ما که زیست خود را از آن می‌گیریم معرفی شود، بهترین راه زبان موسیقی است.

وی در ادامه گفت: موسیقی ما از گذشته‌های دور با غزلیات شمس آشنایی داشته و در این آلبوم هم به خوبی از بین غزلیات او اشعاری انتخاب شده است. در این دوره که بسیاری از آثار، کارکرد مصرفی دارند، انتشار آثاری مانند «ماه دیدم» مغتنم است و باید آن‌ها را حمایت و ترویج کرد تا چنین آثار و هنرمندانی بیشتر در جامعه امروز جان بگیرند.

افشین رامین، آهنگساز آلبوم «ماه دیدم» نیز با حضور در مراسم رونمایی تازه‌ترین اثر خود گفت: مدت‌ها پیش حوزه هنری به من و حمید قربانی سفارش آلبومی معمولی را داد، ولی تحویل اثر به علت وسواس‌های فکری من و کار‌های جمعی که پیش می‌آمد طول کشید. زمانی هم که اتمام کار طولانی شود، حال و هوا هم تغییر می‌کند.

وی افزود: به هر حال مدیر پیشین مرکز موسیقی حوزه هنری به ما گفت که زمان تحویل کار دیر شده و پس از مدتی هم جای خود را به آقای عرفان‌پور داد. من همه زندگیم حالی و دلی است. به همین جهت وقتی که آقای عرفان‌پور به حوزه آمد تصمیم گرفتم بیشتر روی کار فکر کنم. درنتیجه اشعار و آهنگ‌ها را تغییر دادیم تا کار ارزشمندتری ارائه دهیم ضمن اینکه ارزش‌های هنری خود را هم رعایت کرده باشیم.

رامین در پایان گفت: به هر حال به شعر «ماه دیدم» رسیدیم. زمانی که با این شعر مواجه شدیم دیدیم که می‌توانیم روی آن موسیقی بگذاریم. درحقیقت هر شعری از مولانا انتخاب کردم، ملودی، خودش می‌آمد؛ البته که نتیجه را مردم باید بپسندند.

حمید قربانی خواننده آلبوم «ماه دیدم» نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم رونمایی گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز روز بزرگداشت مولاناست و رونمایی این اثر را همزمان با این روز داریم. مفتخر هستم به ایفای نقش خواننده این اثر چیزی که در توانم است را انجام دادم.

وی افزود: اشعار این آلبوم تماما از دیوان شمس گرفته شده است، اما این آلبوم دو ترک دارد که از حافظ و فخرالدین است، لذا امروز دو قطعه یکی از مولانا و دیگری از حافظ را اجرا خواهیم کرد.

در پایان این مراسم آلبوم ماه دیدم رونمایی و دو قطعه از این آلبوم با حضور نوازندگان و خواننده این اثر اجرا شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار