کد خبر: ۱۱۴۴۰

علمای شیعه و سنی اردبیل با وحدت و همدلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وحدت را عامل پیشرفت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: علمای اهل تسنن و تشیع اردبیل با وحدت و همدلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه اند.
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مصاحبه ای با تبریک سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) در سخنانی به جهاد تبیین در سیره پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه تبلیغ فرامین الهی آن چنان با اخلاق نیک با مردم به مدارا و مهربانی رفتار می کرد که همه را مجذوب خود ساخته بود و طوایف و قبایل مختلف که همه دشمن یکدیگر بودند به گرد او جمع شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اخلاق عالی پیامبر اکرم (ص) را رستاخیز عظیم معنوی برای سعادت بشریت عنوان کرد و افزود: اخلاق عالی پیامبر اسلام (ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه و سپس در جهان پدید آورد و در سایه‌ی این رستاخیز عظیم معنوی پراکندگی به یگانگی، بی پروایی به عفت و پاکدامنی و تکبر عرب به تواضع و مهربانی تبدیل شد و انسان‌هایی تربیت شدند که تا همیشه نمونه‌های اخلاق به شمار می آیند در حقیقت اخلاق حضرت محمد (ص) آن قدر عالی و پر ارزش است که خدا آن را " خلق عظیم " یاد کرده است.

وی احیا زندگی واقعی بشریت را از دستاوردهای مهم تبلیغ دین پیامبر برشمرد و گفت: بخشیدن حیات معنوی به جامعه بشری، گسترش اخلاق حسنه در بین مردم، از بین رفتن خرافات جاهلیت، احیا یکتاپرستی، عزت دادن به انسانیت و ارزش‌گذاری به زنان جامعه از مهمترین دستاوردهای تبلیغ دینی پیامبر بود.

علمای شیعه و سنی اردبیل با وحدت و همدلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه اند

ادارات تبلیغات اسلامی خلخال و نمین پیشرو در اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت اتحاد اهل تسنن و تشیع

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وحدت را عامل پیشرفت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: علمای اهل تسنن و تشیع اردبیل با وحدت و همدلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه اند و در مناطق سنی نشین شهرستان های خلخال و نمین از جمله هشجین، عنبران و .. برنامه های مشترک در هفته وحدت با حضور گسترده اهل تسنن و تشیع و علمای دینی به همت ادارات تبلیغات اسلامی خلخال و نمین برگزار شد.

حجت الاسلام جعفرزاده  تاکید کرد: در اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی در میان مسلمانان از دیدگاه قرآن هیچ تردیدی وجود ندارد و قاطعانه می‌توان گفت که یکی از مسائل اجتماعی، که قرآن بیش از هرچیز دیگر بر آن تاکید دارد، وحدت میان پیروان اسلام است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ایفای مسئولیت‌های مختلف در جامعه، بیان داشت: آموزه‌های ارزشمند دین مبین اسلام می‌توانند در تمامی ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی الگوی راهگشای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت برای بشریت باشد.

علمای شیعه و سنی اردبیل با وحدت و همدلی مبلغ فرهنگ دینی در جامعه اند

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار