مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

دوری از قرآن عامل انحطاط جامعه است

حجت الاسلام رحیم دخت گفت: قرآن و اهل بیت دو امانت رسول خدا (ص) در بین امت اسلامی هستند و بنابر بیان امام علی علیه السلام، در قرآن علوم مختلف وجود دارد که دوای تمام درد‌های جامعه است و برای نظم یافتن امور باید به این کتاب الهی رجوع کنیم.
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام حمید رحیم دخت امروز در جلسه اختتامیه دوره آموزش یاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم حوزه علمیه آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، با بیان این که امام علی علی السلام عامل سقوط فرهنگ جامعه را دوری از قرآن عنوان می‌کنند، گفت: امام(ع) در نقاط مختلف نهج‌البلاغه به لزوم همراهی امت با قرآن اشاره می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند با تمسک به قرآن و قرائت آن و مانوس بودن با این کتاب الهی آن را به نطق در بیاورند.
وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت دو امانت رسول خدا (ص) در بین امت اسلامی هستند و بنابر بیان امام علی علیه السلام، در قرآن علوم مختلف وجود دارد که دوای همه درد‌های جامعه است و برای نظم یافتن امور باید به این کتاب الهی رجوع کنیم.
مسئول قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: قرآن مایه رحمت و هدایت برای مومنین بیان شده است و اگر در زندگی ما جریان داشته باشد، زندگی ما قرآنی خواهد بود و در آن حیات انسانی قابل رویت است و یکی از مهم‌ترین آثار حیات علم است که این کتاب الهی به انسان بصیرت و حیات می‌دهد و بشر را به حرکت وا می‌دارد.
وی با تصریح بر این که برای داشتن جامعه قرآنی باید با این کتاب الهی انس بگیریم، گفت: قرآن شناسنامه دین است و ما طلاب باید آن‌گونه که حق قرآن است، آن را ترویج کنیم که در این صورت مردم و جامعه به سمت کتاب الهی تمایل پیدا خواهند کرد و یکی از راه‌های ترویج کتاب الهی قرائت و ترتیل زیبای آن است.
در ادامه این جلسه مریم بابایی نیز تربیت مربی قرآنی را یکی از برنامه‌های این مرکز علمی عنوان کرد و اظهار داشت: دوره‌های استادیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با همکاری اداره قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ویژه طلاب خواهر برگزار شد و امروز جلسه اختتامیه آن است.
وی ادامه داد: برای اثرگذاری در جامعه کارگاه تفسیر قرآن کریم بر اساس تفسیر تنزیلی برگزار خواهد شد و بنا بر این است که فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران، علاوه بر حوزه‌ها در جامعه هم نمود پیدا کند.
مدیرحوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مختلف قرآن کریم برای طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی برای این است بتوانیم راهگشا باشیم و امروز جلسه اختتامیه دوره آموزش‌یاری  روخوانی و روانخوانی است و دوره‌های تجوید قرآن نیز هفته‌ای یک جلسه تا پایان دوره استادی خواهران برای رسیدن به یک نقطه مقبول ادامه خواهد داشت.
وی دوره‌های تربیت مهارت‌های بیان تفسیر را نیز از دیگر برنامه‌های آتی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی عنوان کرد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام حمید رحیم دخت با بیان این که امام علی(ع) عامل سقوط فرهنگ جامعه را دوری از قرآن عنوان می‌کنند، گفت: امام علی(ع) در نقاط مختلف نهج‌البلاغه به لزوم همراهی امت با قرآن اشاره می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند با تمسک به قرآن و قرائت آن و مانوس بودن با این کتاب الهی آن را به نطق در بیاورند.
وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت دو امانت رسول خدا (ص) در بین امت اسلامی هستند و بنابر بیان امام علی(ع)، در قرآن علوم مختلف وجود دارد که دوای همه درد‌های جامعه است و برای نظم یافتن امور باید به این کتاب الهی رجوع کنیم.
مسئول قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: قرآن مایه رحمت و هدایت برای مومنین بیان شده است و اگر در زندگی ما جریان داشته باشد، زندگی ما قرآنی خواهد بود و در آن حیات انسانی قابل رویت است و یکی از مهم‌ترین آثار حیات علم است که این کتاب الهی به انسان بصیرت و حیات می‌دهد و بشر را به حرکت وا می‌دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار