کد خبر: ۱۱۶۲۰
در اجلاسیه بنیاد هم افزایی شبکه تعلیم و تربیت عنوان شد؛

تدارک برنامه در زمینه خانواده، نشاط و ارتقای فرهنگ برای یک سال آینده

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در یک سال آینده برنامه ها و اهداف متعددی در راستای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در حوزه خانواده و جمعیت اجرایی خواهد شد.
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ دکتر انسیه خزعلی در سفر خود به استان فارس در اجلاسیه هم افزایی شبکه تعلیم و تربیت که با حضور ۵۴ تشکل فعال حوزه کودک و نوجوان از ۲۵ شهرستان استان برگزار شد حضور یافت و پس از شنیدن نقطه نظرات حاضران در این مراسم به تشریح موضوعات مطرح شده پرداخت.


دکتر خزعلی با بیان اینکه مطالبی که در مصوبات سفر مطرح می‌شود، پیشنهاداتی است که از استان می‌رسد افزود:  بعضی موارد را نیز از مرکز به عنوان مسئولیت های اجتماعی و موضوعات مهم بیان می‌کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه تاکید بر توجه به پروژه های فرهنگی علاوه بر پروژه های عمرانی مد نظر معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس قانون دستگاه های اجرایی موظف هستند بخشی از بودجه خود را به امور فرهنگی و اقدامات در زمینه زنان و خانواده به کار گیرند.

او خاطرنشان کرد: بعضی از اعتباراتی که به عنوان  عمرانی تصویب می‌شود در اصل اثر فرهنگی دارند؛ به عنوان مثال ساخت خوابگاه های متاهلی به موضوع تشکیل خانواده و ازدواج کمک می‌کند.

وی در ادامه به اقدامات دیگری از جمله تسهیلات ازدواج و تسهیلات که به دهه شصتی ها ارائه می‌شود اشاره کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و دوری از فرهنگ غربی عنوان کرد: توجه به مهاجرت معکوس و مدیریت جمعیت در روستاها یکی از راه های توسعه این فرهنگ است.
خزعلی از همه افراد صاحب نظر و حاضر در اجلاسیه خواست نظرات خود در حوزه های مختلف از جمله اورژانس اجتماعی، نیاز متخصص زنان و ... را به صورت مکتوب ارائه دهند.
توجه به استعدادهای زنان ضمن حفظ جایگاه مادری و خانواده محوری، توجه به موقعیت دختران، عرصه های حفظ قرآن و... از مباحثی بود که خزعلی به آن اشاره کرد و گفت: معاونت تحت مدیریت او با آغوش باز از طرح های خلاقانه در این زمینه ها استقبال می‌کند‌.

او همچنین با اشاره به اهمیت موضوع خانواده به تاکید رییس جمهور به این مسئله در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: باید با همراهی کشورهای هم سو فرهنگ های نادرست درباره خانواده را کم رنگ کرده و فرهنگ اصیل و انسانی درباره خانواده را در جهان رواج دهیم.

تدارک برنامه در زمینه خانواده، نشاط و ارتقای فرهنگ برای یک سال آیندهتدارک برنامه در زمینه خانواده، نشاط و ارتقای فرهنگ برای یک سال آینده

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار