کد خبر: ۱۲۱۴۴
سازمان دارالقرآن الکریم |دبیر کارگروه حفظ موضوعی قرآن مطرح كرد؛

پویش حفظ موضوعی، قدمی برای فهم بهتر قرآن

حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی گفت: پويش حفظ موضوعی قرآن یک برنامه کوتاه مدت است که نگاه تدبری دارد و مخاطبان اصلی آن نخبگان جامعه هستند.
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

پویش حفظ موضوعی، قدمی برای فهم بهتر قرآنبه گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی مقنی دبیر کارگروه حفظ موضوعی ستاد راهبری حفظ سازمان دارالقرآن الکریم درباره برنامه حفظ موضوعی این سازمان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به ماموریت خود که جهاد تبیین است همواره بر حفظ موضوعی و ترویج معارف قرآنی تاکید دارد. درحال حاضر هم در جامعه شبهاتی درباره موضوع حجاب وجود دارد؛ موضوعی که دغدغه فعالان فرهنگی نیز هست.

مقنی ادامه داد: درمرحله اول این برنامه، حفظ موضوعی براي یک پروژه کوتاه مدت یک ماهه تعريف شده و به سراغ 12 آیه از قرآن رفتیم. هدف آن است که با توجه به شرایط کنونی جامعه دست مبلغین، دانش‌آموزان و کسانی که می‌توانند در این عرصه کنش داشته باشند، پر باشد.

دبیر کارگروه حفظ موضوعی درباره نوع نگاهی که به این برنامه وجود دارد توضیح داد: نگاه ما بيشتر تدبری و فهم مفاهیم قرآنی است؛ براساس وضعیت کنونی جامعه، سازمان دارالقرآن الکریم این طرح را پیشنهاد داد و پای كار آن ايستاد. با چنين نگاهی آيات انتخاب شد که اساسا فرایند حجاب از کجا شروع شده و از کجا بحث برهنگی مطرح شده است؟ در بررسی آيات شريف قرآن درمی‌يابيم كه از زمان خلقت حضرت آدم و فریب شیطان همین موضوع مطرح بوده و از اين منظر طبق یک برنامه، فرایند را طوری پیش بردیم كه به آیاتی برسيم که بحث احکام در آن مطرح شده است.

وی درخصوص مخاطبان این طرح گفت: در این طرح مخاطب اصلی نخبگان جامعه، طلاب و دانشجویان و معلمان هستند كه خود جامعه مخاطبی ديگر دارند؛ مثلا معلمان، جامعه هدف‌شان دانش‌آموزان هستند؛ يا طلاب و مبلغین كه با مردم ارتباط دارند و بايد نسبت به موضوع حجاب تبیین داشته باشند و شبهاتی که نسبت به حجاب مطرح می‌شود را با استفاده از قرآن، پاسخ دهند. 

مقنی در پایان درباره روند ادامه این طرح نيز گفت: پویش اول که بزودی آغاز می‌شود با موضوع عفاف و حجاب و خانواده است و یک پروژه کوتاه مدت و یک ماهه خواهدبود تا زودتر به نتیجه برسیم و از نتایج آن برای عملیات‌های میان مدت و بلند مدت استفاده کنیم. موضوع پویش میان مدت حیات طیبه است که هنوز رونمایی نشده و قرار است در ماه مبارک رمضان امسال آغاز به کار کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار