کد خبر: ۱۲۲۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

تولید فرهنگ باید براساس پاسخگویی به نیازها و مطالبات جامعه صورت بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین قانع گفت: تولید فرهنگ باید بر اساس شناسایی تقاضا، نیازها و مطالبات جامعه و پاسخگویی به این نیازها صورت گیرد و توأم با رویکرد حل مساله باشد.
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای میان سازمان بسیج رسانه فارس و اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس که به مناسبت هفته بسیج به میزبانی خبرگزاری مهر استان فارس برگزار شد بیان کرد: رسانه در عین اینکه می‌تواند تهدیدی در دست دشمن برای ضربه زدن به بنیان‌های فرهنگی ما باشد فرصتی است برای تبیین ارزش‌ها و معارف الهی و انقلابی و با مخاطب‌شناسی صحیح و تولید محتوای فرهنگی فاخر در قالب‌های متنوع متنی، بصری و تصویری، تجسمی، نمایشی و چند رسانه‌ای و انتشار آن از طریق رسانه‌ها می‌توان به صورت هدفمند و مؤثر تولید فرهنگ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قانع گفت: تولید فرهنگ باید بر اساس شناسایی تقاضا، نیازها و مطالبات جامعه و پاسخگویی به این نیازها صورت گیرد و توأم با رویکرد حل مساله باشد.

وی افزود: گفتمان سازی و جریان‌سازی بخشی از این رویکرد است که باید به ترمیم و ساخت هویت اجتماعی و جهت‌دهی به رفتارهای جمعی منجر شود و از دل آن خودآگاهی جمعی روییده شود و جامعه را به نوعی صیانت و توانمندسازی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین قانع گفت: برای این توانمندسازی باید از ابزارهای مناسب گفتمان سازی استفاده کنیم و با جریان‌ها و دستگاه‌ها و افرادِ همراه، هم‌افزایی کنیم و بسیج رسانه که متشکل از بسیجیان به معنای توده‌های آگاه و خودجوش مردم انقلابی ما است و ابزار رسانه را نیز با خود همراه دارد می‌تواند کمک بسیار شایانی به فرهنگ‌سازی و اعتلای جامعه کند زیرا رسانه به عنوان انعکاس‌گر بخشی از فرهنگ عمومی در تغییر مثبت شاخص‌های فرهنگی مردم نقش دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با نام بردن از تولیدات فرهنگی چون نمایش میدانی محشر در شیراز و استقبال بسیار خوب مردم از آن گفت: هنر ما جذب مخاطب از اقشار گوناگون به ویژه قشر خاکستری است و برای این کار نیاز به جذب افکار و سلایق گوناگون داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه نوجوانان این اداره کل و برپایی رویداد دختران حاج قاسم گفت: در این رویدادها بنا داریم رویکرد حل مساله را به نوجوانان بیاموزیم تا به جای اینکه مطالبات خود را به کف خیابان آورده و با لحن و شیوه‌ای هیجانی بیان کنند خود تفکر نقادی و حل مساله را برای حل مسائلشان فراگیرند.

وی افزود: مستندسازی زنان تأثیرگذار، سوژه نگاری مبلغین و امام جمعه محلات، اجرای طرح رویداد رسانه‌ای نوآوین و اقداماتی که در معاونت فرهنگی این اداره کل و دیگر بخش‌ها در حال انجام است باید با هدف آسیب‌شناسی فرهنگی و با زیرساختی به نام اعتماد به مردم پیش برود تا اثرگذار باشد و با همراهی و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها توأم باشد.

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و به ویژه NGOها از جمله دیگر نکاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین قانع بر آن تاکید کرد و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر مردم در حل مسائل جامعه شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار