کد خبر: ۱۲۴۶
راهیار بنیاد هدایت در خراسان شمالی:

حضور ۱۵۰ امام روستا و محله در طرح «مهرواره اوج»

از بین ۱۵۰ امام روستا و محله خراسان شمالی که در مهرواره اوج شرکت کردند، هفت امام که طرح و ایده برتر را در مساجد اجرایی کردند، شناسایی و تجلیل می‌شوند.
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

حضور ۱۵۰ امام روستا و محله در طرح «مهرواره اوج»به گزارش  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛  حجت‌الاسلام «مجید بداریه» -راهیار بنیاد هدایت در خراسان شمالی:- گفت: وظیفه امام روستا تنها امام جماعت بودن مسجد نیست؛ بلکه «کمک به مردم»، «بررسی وضعیت و مشکلات روستا»، «برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مسائل» و «اقدام در جهت رفع مشکلات منطقه با مشارکت مردم» از وظایف امامان محله به شمارمی‌رود.

راهیار بنیاد هدایت در خراسان شمالی بیان کرد: «مهرواره اوج» یکی از عملیات‌های بسیار مهم و بابرکتی بود که امسال از سوی شبکه راهیاری بنیاد هدایت انجام شد و هدف آن؛ دغدغه‌مند کردن امامان برای حل مسائل و مشکلات مردم و تجربه نگاری و بیان فعالیت‌های آن‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات امامان محلات و روستا‌ها با استفاده از ظرفیت بسیار خوبی که در مساجد وجود دارند توانستند طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه، الگو‌ها و تجربیات موفق سایر امامان و تولید محصولات آموزشی و ترویجی ارائه دهند.
حجت‌الاسلام بداریه اظهارکرد: تعداد ۱۵۰ امام روستا و محله در استان خراسان شمالی در مهرواره اوج شرکت کردند و در ۲۵ عرصه مختلف مانند «آموزشی»، «عمرانی»، «تربیتی»، «محیط زیستی» اقدام به حل مسئله کردند که از این تعداد هفت امام به مرحله استانی راه پیدا کردند و به‌عنوان برترین‌های مهرواره اوج مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
راهیار بنیاد هدایت در خراسان شمالی گفت: تعداد سه امام از هفت امام برتر استان هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند که این افراد از اول اسفند سال جاری همراه با خانواده جهت تجربه نگاری فعالیت‌های ویژه خود در مشهد مقدس حضور یافته و با امامان برتر استان‌های دیگر تبادل تجربه می‌کنند.
 تعالی شبکه امامت با تلاش در جهت گسترش دایره تبلیغ و ترویج آن برای تبدیل‌شدن به گفتمان رایج جامعه با تأکید بر حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی بخشی از اهداف و وظایف بنیاد هدایت است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار