کد خبر: ۱۲۵۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

همه اولیا و انبیای الهی به مقام حضرت زهرا (س) غبطه می خورند

حجت الاسلام امامی گفت: حضرت زهرا (س) الگوی برای جوانان است و عظمت و جایگاهی که این حضرت در ۱۸ سالگی به دست آورد که همه انسان ها به جایگاهش غبطه می خورند.
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در نشست تبیینی و روشنگری هیئات مذهبی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با بیان اینکه حضرت زهرا (ص) ام اهل بیت (ع) است، گفت: حضرت زهرا (س) ریشه اهل بیت و حقیقت لیلة القدر است.  

حجت الاسلام و المسلمین امامی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «فاطمه حقیقت، هویت و شخصیت من است» این در صورتی است که روح مطهر پیامبر محل تجلی پرودگار متعال اسما است و پیامبری که می‌تواند خاک را به عرش برساند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) الگوی برای جوانان است و عظمت و جایگاهی که این حضرت در ۱۸ سالگی به دست آورد که همه انسان‌ها به جایگاهش غبطه می‌خورند و محور اهل بیت (ع) حضرت زهرا است.

این مسئول ادامه داد: همه این کار‌ها پیام‌هایی دارند یکی اینکه خداوند نشان داد که بانوان از آقایان پیشرو هستند و به خداوند نزدیک هستند و خداوند زیبایی، مهر  و محبت خود خود را با خلقت خانم‌ها نشان داد و دلیل مهم دیگر مقام و منزلت مادر را ویژه تعریف می‌کند و انسانی که نماز، روزه و تقوا را انجام می‌دهد تا  به درالسلام و بهشت وارد شود و بهشتی که زیر پای مادر است.

مادر تمام خلقت و هستی حضرت زهرا (س) است

وی با بیان اینکه خداوند مادر را کلید قرار داده تا به خدا برسیم، گفت: مادر تمام خلقت و هستی حضرت زهرا (س) است و ایام فاطمیه فرصتی است که این عظمت و بزرگی که در حضرت زهرا و خاندان است را بتوانیم قطره ایی از اقیانوس را مرور کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: قرآن شخصیت‌های بزرگ را با مادرهایش به ما می‌شناساند و وقتی از حضرت موسی (ع) حرف می‌زند، می‌گوید وحی کردم به مادر حضت موسی که فرزندت را به نیل بینداز و خداوند بنده‌هایی دارد که  در فکر آن‌ها با آن‌ها حرف می‌زند و تکلم می‌کند.

وی در ادامه به اهمیت ایام فاطمیه اشاره و گفت: چرا این ایام مهم است؟ چون خلقت مادرش را از دست داده و حقوق بشر از معرفت فاطمه جدا شده است.

حجت الاسلام امامی گفت: در این راستا ما باید چکار کنیم؟ جایی که اسم اهل بیت (ع) گفته می‌شود باید مکتب اش مشق شود و هیئت‌های مذهبی احترام خاص خود را دارند که باید رعایت شود.

تمام هیئت‌های مذهبی با محوریت خانم‌ها در این ایام فعالیت کنند

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) عنایت و احترام ویژه‌ای به خانم‌ها داشتند، گفت: تمام هیئت‌های مذهبی با محوریت خانم‌ها در این ایام فعالیت کنند و ایام فاطمیه را قله قدردانی از خانم‌ها قرار  دهیم و اجازه دهیم دنیا ببیند و امروزه  شیطان بانوان را هدف قرار داده و می‌خواهد مقام و منزلت زن و مادر بودن را از بین ببرد.

این مسئول در پایان گفت: حضرت زهرا (س) حقیقت لیلة القدر است و همان گونه که حقیقت این شب برای مردم پوشیده است، فاطمه (س) هم این گونه است و منزلت حضرت در روز قیامت برای مردم مشخص می‌شود و حضرت در آن روز از خدای متعال اذن و اجازه می‌گیرد تا دست کسانی که قلوبشان محبت اهل بیت باشد، را بگیرد و وارد بهشت بکند و حضرت شیعیان و محبینش را از دیگران جدا خواهد کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار