کد خبر: ۱۲۶۹۷
حجت الاسلام جعفرزاده:

حضرت زهرا (س) الگوی ولایت مداری در اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) ولایت مداری همراه با معرفت دینی را به مسلمانان آموخت.
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در «محفل قرآنی فاطمی» در مسجد امام موسی کاظم (ع) اردبیل با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در سخنانی گفت: برای شناخت منزلت و شأن حضرت زهرا (س) باید به آیه‌های قرآن و حدیث و کلام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مراجعه کرده و دریابیم که چرا حضرت زهرا (س) به عنوان الگو و سرآمد مردان و زنان عالم معرفی شده‌اند.

وی حضرت زهرا (س) را الگوی  معرفت به خدا عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه  خداوند را به خوبی معرفی کرده و در کنار آن معرفت به ولایت و امامت را به مسلمانان سفارش کرده که باید الگوی ولایت مداری برای همگان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) و اهل بیت نه تنها خود در مسیر سعادت بودند، بلکه دیگران را نیز با نور و معنویت خود متاثر می‌کردند، گفت: در چنین خانه و خانواده‌ای یاد و نام خداوند همواره در جریان بوده و اندیشه‌های شیطانی توان نفوذ ندارد.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به جایگاه انفاق و ایثار در زندگی زهرای مرضیه (س) و اهل بیت ایشان، گفت: در روایتی از حضرت فاطمه (س) نقل شده است: از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: «تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا» که انفاق و ایثار جزو شاخصه‌های زندگی آن بانوی بزرگوار است.

وی در پایان به اهمیت و جایگاه تربیت فرزند در سبک زندگی فاطمی نیز اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) برای تربیت فرزندانش توان مضاعف اختصاص می‌داد، لذا تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی بوده و مادران باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و به شکل مناسب تربیت کنند.

در این مراسم قاریان کشوری و بین المللی قرآن استاد احمد ابوالقاسمی و استاد مهدی غلام نژاد به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخته و در ادامه مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) انجام و حاضرین به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار