کد خبر: ۱۲۹۷۲
فارس| دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه ما در امور فرهنگی است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما در حوزه توسعه فرهنگی و قرآنی مبانی نظری فراوانی از جمله بیانات امامین انقلاب و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب را داریم که نقشه راه ما است.
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شامگاه پنجشنبه در سلسله نشست‌های شورای قرآنی فارس بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سپردن امور فرهنگی و قرآنی به مردم و بسترسازی جهت حضور خودجوش مردم هستیم تا خود مردم موانع را رفع کرده و مسیر را هموار کنند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه وظیفه دولت و سازمان‌ها تسهیل امور است خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلابی مردمی بود و امامین انقلاب نیز ادبیاتی مردمی داشتند و این مساله در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نقشه راهی برای مأموریت‌های قرآنی و تبیینی ما است نیز تصریح شده و باید به دقت مطالعه و راجع به آن مباحثه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خاطرنشان کرد: در این بیانیه مسیر حرکت مردم به سمت تمدن نوین اسلامی مشخص شده و فقط باید راهکار عملی ارائه بدهیم و با سرعت و دقت پیش برویم تا نتایج به دست جوانان مؤمن انقلابی و حلقه‌های میانی حاصل شود.

هرگاه کار‌ها را به دست مردم سپردیم نتیجه گرفتیم

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی دفاع مقدس و جهاد سازندگی و بزنگاه‌هایی، چون سیل، زلزله و کرونا را نمود عینی حضور موفق، جهادی و همدلانه مردم در صحنه دانست و خواستار حضور جدی تشکل‌های مردمی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها شد و گفت: باید با ایجاد قرارگاه‌های مردمی به حرکت سازمان‌ها و نهاد‌ها تشریع دهیم تا مساجد و منازل قرآنی شوند.

وی با طرح این پرسش که ما مؤسسات قرآنی در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تا چه اندازه موفق بوده ایم یانه، گفت: باید از فرصت محدودی که برای توسعه امور قرآنی در دست ما است برای ساخت شبکه یا جبهه فرهنگی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: در بزنگاه انقلاب مساجد ما هرکدام یک پایگاه فرهنگی بودند و هر خانه نیز یک هیأت و مجلس بود و از دل همین مساجد و خانه‌ها دفاع مقدس را با افتخار پیش بردیم و بر مشکلات اقتصادی چیره شدیم و اگر آن جلسات خانه‌ها و مساجد و محلات تکرار نشود کار سخت می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما در حوزه مبانی نظری کاستی نداریم و تاریخ انقلاب ما همانند نرم افزاری سراسر درس است که حال دشمن می‌خواهد آن را مهندسی معکوس کرده و با نسخه‌هایی، چون زن زندگی آزادی از آن علیه خود ما استفاده کند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های صورت گرفته در استان فارس، این استان را در امور قرآنی، فرهنگی و تبلیغی استانی پیشتاز و خط‌شکن ارزیابی کرد که همواره در بسیاری از حوزه‌ها افتخارآفرین بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان خواستار کاهش نقش سازمان‌ها در امور فرهنگی و قرآنی شد و گفت: باید در عین استفاده از تجربیات هر استان مطابق با زیست بوم منطقه‌ای آن، تجربیات شورای قرآنی استان‌ها با را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار