کد خبر: ۱۳۱۲۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

مبارزه طلبی و مطالبه‌گری از ویژگی مهم حضرت فاطمه‌زهرا(س) است

حجت‌الاسلام رضا دیلمی مبارزه طلبی و مطالبه‌گری را از ویژگی مهم حضرت فاطمه‌زهرا (س) برشمرد و گفت: زهرای اطهر (س) در مقام علمی بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده و برای تمام تاریخ بشریت می‌درخشد.
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا دیلمی ضمن تبریک میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در قرآن کریم سه الگو عام، خاص و اخص معرفی شده که هر کدام جایگاه متناسب با خودشان را دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه در قرآن کریم آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»،«ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقان باشید» به عنوان الگو عام در خطاب به جامعه مؤمنین به‌کار رفته است، گفت: بر اساس آیات و روایات منظور از کلمه «صادقین» اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی، وحدانیت و یکتاپرستیِ زنانی همچون آسیه و فرعون در دوران طاغوت را از الگوهای خاص برشمرد و خاطرنشان کرد: گروهی دیگر همچون حضرت زهرا(س) در دسته الگو اخصّ قرار گرفته و جایگاه رفیع داشته و به عبارتی عصاره خلقت محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به رفتار نبی مکرم اسلام(ص) با دخترشان، ابراز کرد: پیامبر(ص) که خود الگو تمام عیار بوده و در قرآن اسوه حسنه معرفی شده به استقبال حضرت زهرا(س) رفته و به احترام این بانوی بزرگوار از جای خود برخاسته و بر دستانش بوسه می‌زند و حتی بر جای خود نیز می‌نشاند.

وی، رفتار حضرت محمد(ص) را نشئت گرفته از نگاه اسلام به یک بانوی اسلامی و انقلابی دانست و تصریح‌ کرد: فاطمه دختر رهبر جامعه و اولین الگوی اخلاقی و معنوی بوده که پیامبر(ص) با رفتارشان قصد در معرفی کردن کوثر به بشریت را دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به سخن علامه مجلسی(ره) که فرمودند«تمامی علما باید گرد هم بیایند تا کلمه به کلمه خطبه فدکیه را معنا کنند»، اظهار داشت: زهرای اطهر(س) در مقام علمی بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده و برای تمام تاریخ بشریت می‌درخشد.

وی، مبارزه طلبی و مطالبه‌گری را از ویژگی مهم حضرت فاطمه‌زهرا(س) برشمرد وافزود: جایگاه سیاسی و اجتماعی ایشان به‌گونه‌ای بوده که با جهاد فی سبیل‌الله در تمام طول عمر نورانیشان به ایفای نقش یک زن مؤمن انقلابی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام دیلمی با تأکید بر اینکه زن در جامعه اسلامی مبارز و مجاهد است، ادامه داد: اگر امروز در گفتمان انقلاب اسلامی با عزت از الگوی زن سوم مسلمان در برابر الگو اول غرب که زن را با نگاه ابزاری می‌نگرد و الگو شرقی که زن را خاموش و گوشه نشین می‌پندارد، صحبت می‌شود به تأسی از وجدان فاطمی و سیره عاشورایی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروزه با نفوذ در لایه‌های اجتماعی زنان آنان را از هدف والای تربیت نسل دینی دور نگه‌ داشته، گفت: زنان قهرمانان نهضت اجتماعی بوده لذا باید در عرصه سیاسی و اجتماعی به دفاع از نهضت نبوی و تبیین امامت و ولایت بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایکنا

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار