کد خبر: ۱۳۳۳۴
مسئول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور:

هیئات نیازمند ارتقا، تقویت و حمایت هستند

مسئول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور با بیان اینکه هیئت ها کانون توجه مردمی است، گفت: در تمامی بحران ها و هرجایی که رویداد اجتماعی و معظل اجتماعی است هیئت ها گره گشا هستند پس این فضا نیازمند ارتقا، تقویت و حمایت است.
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علمی در افتتاحیه دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی در استان زنجان، با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با شعرا اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنایات مغول‌ها در جهان امروز تکرار میشود، ولی مغول‌های امروزی یعنی غربی‌ها با همان تاخت و تاز، ولی ظاهر و تاخت و تاز متفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه تحریم، جنگ رسانه، جنگ روایت‌ها و جنگ فرهنگی یک تاخت و تاز است، افزود:در این فضا وظیفه آحاد مردم در بحث تبین و روشنگری مهم است، اما وظیفه هیئت مهم‌تر است.

مسئول ساماندهی شورای هیات مذهبی کشور با اشاره به دلیل اهمیت هیئات و تاکید رهبری بر این موضوع گفت: طبق آمار‌ها و رصد‌های اجتماعی ۸۵ درصد مردم با هیئت ارتباط و با فضای هیئت رابطه مستقیم دارند.

حجت الاسلام علمی با بیان اینکه فضای هیئت بهترین فضا برای تبیین گری است، بیان کرد: هیئات کارکرد‌های متنوعی دارند چرا که انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و …مدیون هیئت است و عرصه تربیتی هیئت‌ها همچنان شهید پرورش میدهند مانند شهید عجمیان، شهدای کرمان که تربیت شده هیئت‌ها هستند.

وی با توجه به اینکه هیئت‌ها کانون توجه مردمی است و نیاز داریم در این فضا‌ها به هیئت‌ها بپردازیم، اظهار کرد: هیئت‌ها زنده و پویا هستند و در تمامی بحران‌ها و هرجایی که رویداد اجتماعی و معظل اجتماعی است هیئت‌ها گره گشا هستند پس این فضا نیازمند ارتقا، تقویت و حمایت است.

این مسئول اظهار داشت: هر آنچه در فضای گفتمان بویژه گفتمان هیئت ما را به منویات و تاکیدات رهبر‌ی در خصوص جهاد تبیین نزدیک میکند هیئت‌ها هستند که میتوان با کمک رسانه فضای هیئت را به بهترین شکل نشان دهند سرعت دهنده و شتاب به دهنده باشد.

حجت الاسلام علمی در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش نوجوانان در عرصه هیئت‌ها گفت: اساسا در مساجد و هیئت‌ها نیاز به کادر سازی و تربیت داریم که قائدتا کار تربیتی از سنین نوجوانی است و هیئت باتوجه به ظرفیت و محل توجه بودن مردم نیاز به تربیت نوجوانان و کادر سازی برای آینده داریم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار