کد خبر: ۱۳۳۴۵
مدرس حوزه و دانشگاه در حوزه بانوان:

هیئات بانوان از مولفه‌های قدرت در جامعه است

آرام نیا مدرس حوزه و دانشگاه در دوره آموزشی "ماه"در استان زنجان، گفت: هیئات بانوان یکی از پتانسیل‌های قوی جامعه و به نوعی از قدرت‌های تجمیع شده است که از مولفه‌های قدرت بحساب می‌آید.
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رضوانه آرام نیا در حاشیه دوره آموزشی”ماه” ویژه مدیران هیات‌ها تشکل‌های دینی استان زنجان، با اشاره به جمله امام خمینی (ره) در خصوص بانوان اظهار کرد: طبق فرموده امام، قرآن انسان ساز است و زنان انسان ساز یک جمله تکان دهنده برای بنده بود و انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت را کسب کردم.

وی با بیان اینکه مهمترین مسائل در حال حاضر رویکرد‌های جدید در حوزه زنان، گفتمان‌های بین الملی و داخلی است، افزود: معتقد هستم که زن موجود جدیدی نیست بلکه یک موضوع جدی در دنیا بوده و جدی‌تر می‌شود، بنابراین باید فراتر از مرز‌های جعرافیایی و فکری حرکت کرد.

این استاد دانشگاه و فعال سیاسی حوزه بانوان، ادامه داد: برای ما شیعیان وجود حضرت زهرا (س) کانونی از نور است که میتواند دنیا و گفتمان‌های جهانی را بسمت نور هدایت کند.

آرام نیا با اشاره به مباحث آموزشی در این دوره در حوزه بانوان گفت: سازمان دهی حوزه بانوان، تاریخچه جنبش زنان قبل و بعد از انقلاب، تاثیر گذاری زنان در شکل گیری اراده‌های انسانی در دوره بصورت تحلیلی بیان شد.

وی با بیان اینکه نگاه امام در این حوزه‌ها نگاه معرفت گرایی اجتهادی نسبت به زنان است، افزود: مقام معظم رهبری نیز با اشل بالاتر این نگاه را پیگیری کرده و ادامه دار است و امکان نظریه پردازی در این حوزه وجود دارد.

این فعال حوزه زنان، با بیان اینکه فعالیت بانوان در سطح کشور خوب است، ولی متاسفانه کمتر به آن جهت داده می‌شود، گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه، دانشگاه، مرکز مطالعات زنان انتظار بر این است یک مقداری منسجم‌تر به جامعه زنان رسیدگی داشته باشند.

آرام نیا تصریح کرد: گروه‌های دینی و مذهبی که در حال حاضر در برابر تهاجمات فکری عجیبی قرار گرفته اند نیاز به خوراک فکری دارند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بانوان در هیئت‌ها اظهار کرد: بنده معتقد هستم که هیئات بانوان یکی از پتانسیل‌های قوی جامعه و به نوعی از قدرت‌های تجمیع شده است که از مولفه‌های قدرت بحساب می‌آید.

فعال حوزه زنان ادامه داد: هیئات بانوان در ایران نیز میتواند آرام آرام هیئات بانوان را با تقویت سرشاخه‌ها تقویت کند که این سرشاخه‌ها مداحان، سخنرانان و.. است که نیازمند هموارسازی برای رفع مشکلات در این حوزه است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار