کد خبر: ۱۳۳۵۸
حجت الاسلام حاتمیان:

فلسفه مجالس عزاداری، معرفت افزایی است

حجت الاسلام حاتمیان کارشناس امور ادیان :فلسفه مجالس عزاداری، معرفت افزایی است و هیئات مذهبی باید ضمن معرفت افزایی منجر به تغییر رفتار مخاطب شوند.
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

فلسفه مجالس عزاداری، معرفت افزایی است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام احمد حاتمیان کارشناس حوزه ادیان در کارگاه آموزشی «آسیب‌های عزاداری؛ مقابله با بدعت‌ها و خرافات» ویژه هیئات مذهبی آران و بیدگل گفت: هیئت یک مرکز معرفتی و نقش آفرین در ارتقای آگاهی و معرفت فرد و اجتماع است.

حاتمیان افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، هیئت محل تبیین و محل بیان مهم‌ترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی و پاسخ سوالات و شبهات است. حجت الاسلام حاتمیان بر جذب جوانان به هیئات مذهبی تاکید کرد و ادامه داد: مجالس عزای حسینی، مجلس معرفت‌افزایی، رشد و بالندگی معنوی است و فلسفه هیئت، معرفت افزایی است و هیئات مذهبی باید ضمن معرفت افزایی منجر به تغییر رفتار مخاطب شوند.

این کارشناس حوزه ادیان ادامه داد: ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی دستورالعمل دشمن برای هجمه فرهنگی است و هیئات مذهبی باید با تقویت اتحاد، به مقابله با افراط گرایی بپردازند. حجت الاسلام حاتیمیان به چند نمونه آسیب‌های حوزه مداحی اشاره کرد و گفت: برخی مداحان علیرغم اینکه اعتقاد کفر آمیز ندارند، اما حرف آن‌ها کفرآمیز است یا نسبت‌های غلوآمیز به اهل بیت می‌دهند و دشمنان از همین مداحی‌های غلوآمیز برضد شیعیان استفاده می‌کنند. کارگاه آموزشی «آسیب‌های عزاداری؛ مقابله با بدعت‌ها و خرافات» به همت شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در اتاق اصناف آران و بیدگل برگزار شد. نظیر این کارگاه با حضور حجت الاسلام احمد حاتمیان در مسجد خاتم الانبیا روستای محمدآباد نیز برگزار شد.  

در حاشیه کارگاه آموزشی مسئولان هیئات مذهبی آران و بیدگل به پاس خدمات "حاج مسلم فیروزی" در هیئت حضرت علی اکبر (ع) آبپخش، از این پیرغلام اباعبدالله (ع) تجلیل شد.

 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار