کد خبر: ۱۳۴۳۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تاکید کرد:

لزوم دوری از کدورتها تنگ نظری ها و حسادت ها در ماه رجب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان بر لزوم دوری از کدورتها، تنگ نظری ها، حسادت ها و جسارت ها در ماه رجب تاکید کرد و افزود: در این ماه ضمن تجدید نظر در اعمال، رفتار، کردار و گفتار خود هیچ کاری را جز برای خدا و کسب اجر و پاداش معنوی انجام ندهیم.
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

لزوم دوری از کدورتها تنگ نظری ها و حسادت ها در ماه رجب

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، ضمن تبریک ماه رجب، آن را ماه ولایت، امامت و ماه بارندگی رحمت گسترده الهی بر بندگانش دانست و افزود: این ماه نیاز به مقداری توجه دارد تا رحمت الهی شامل حال ما گردد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بر لزوم بهره مندی از فیوضات با برکت ماه رجب تاکید کرد و یاد آورشد: در این ماه با عبادت، نیایش، نماز و روزه، دعا و صلوات باید بهره فراوان ببریم و نگذاریم شب‌ها و روزهایش، با غفلت سپری شود.

حجت الاسلام بصیرتی تصریح کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید: «الا ان رجب و شعبان شهرای و شهر رمضان شهر امتی الا فمن صام من رجب یوما ایمانا و احتسابا استوجب رضوان الله الاکبر و اطفی صومه فی ذلک الیوم غضب الله و اغلق عنه باب من ابواب النار ولو اعط مثل الارض ذهبا ما کان بافضل من صومه و لایستکمل اجره بشی ء من الدنیا دون الحسنات اذا اخلص لله عزوجل، له اذا امسی عشر دعوات مستجابات» هان! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من و ماه رمضان ماه امتم آگاه باشید، هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و اخلاص روزه بگیرد، مستوجب رضوان بزرگ الهی می‌گردد و روزه اش در آن روز بی گمان خشم خداوند را فرو می‌نشاند و دری از در‌های دوزخ را بر روی خویش می‌بندد و اگر به اندازه گستره زمین، زر به او داده شود برتر از روزه اش نخواهد بود و پاداش این روزه هرگز با حسنات دنیوی قابل مقایسه نیست جز این که باید اخلاص داشته باشد و برای تقرب به خدای عزوجل انجام داده باشد و همانا شب هنگام، ده دعایش مورد استجابت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان تصریح کرد: پیامبراکرم (ص) در روایت دیگری پیرامون ماه رجب فرمود: «رجب شهر الله و شعبان شهری و رمضان شهر امتی» ماه رجب، ماه خداست و ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امتم می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات هرکس تمام این ماه را روزه بگیرد علاوه بر آمرزش تمام گناهان گذشته اش، بقیه عمرش با مصونیت سپری میشود و از تشنگی روز قیامت نیز ایمن می‌شود خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) می‌فرماید: «رَجَبٌ نَهَرٌ فِی اَلْجَنَّةِ أَشَدُّ بَیَاضاً مِنَ اَللَّبَنِ وَ أَحْلَی مِنَ اَلْعَسَلِ مَنْ صَامَ یَوْماً مِنْ رَجَبٍ سَقَاهُ اَللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنْ ذَلِکَ اَلنَّهَرِ» رجب نام رودی است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است، هر که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، خداوند از آن نهر به او عطا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان برلزوم دوری از کدورتها، تنگ نظری ها، حسادت‌ها و جسارت‌ها در ماه رجب تاکید کرد و افزود: در این ماه ضمن تجدید نظر در اعمال، رفتار، کردار و گفتار خود هیچ کاری را جز برای خدا و کسب اجر و پاداش معنوی انجام ندهیم.

حجت الاسلام بصیرتی تاکید کرد: در ماه رجب از بدی ها، زشتی ها، پلشتی ها، کدورتها، نفرتها، بدگمانی ها، مادی گری ها، هواپرستی‌ها و خودخواهی‌ها که مایه بدبختی و شقاوت و آلودگی و بدفرجامی و سیه روزی و بدنامی و سر انجام خشم خداوندی است دوری جوئیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار