کد خبر: ۱۳۴۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

۲۰۰ مسجد میزبان معتکفان یزدی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: تقریبا ۲۰۰ مسجد در استان یزد برای حضور معتکفان مهیا شده است و چنانچه نیاز باشد به تعداد این مساجداضافه خواهد شد.
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
۲۰۰ مسجد میزبان معتکفان یزدی می‌شوندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا نجیمی با اشاره به آغاز ثبت نام اعتکاف از امروز ۲۶ دی‌ماه گفت: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف به صورت اینترنتی در سایت www.tebyanyazd.ir  از امروز آغاز شده است و تا دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای مساجد استان یزد ادامه داد: تقریبا ۲۰۰ مسجد در استان یزد برای حضور معتکفان مهیا شده است و چنانچه نیاز باشد به تعداد مساجد برگزارکننده اعتکاف در استان اضافه خواهد شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به حضور دانش‌آموزان یزدی در مراسم اعتکاف تصریح کرد: از ویژگی‌های اعتکاف امسال این است که حدود ۶۰ مسجد برای حضور دانش آموزان معتکف تدارک دیده شده است.


وی مناجات و شب زنده‌داری، مجالس تلاوت قرآن و تلاوت مجلسی، شب خاطره و شبی با شهدا، برگزاری جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، جشن‌های امیرالمومنین علی علیه‌السلام و اعمال ام داوود به عنوان برنامه شاخص این ایام، بخشی از برنامه‌های یزد برای معتکفان است.


نجیمی با اشاره به اقدام متولیان مساجد در این زمینه عنوان کرد: پیش از این سامانه‌ای تدارک دیده شده است و در در تمام گستره استان یزد، اطلاعات مورد نیاز از مساجد را جمع‌آوری و بستر برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده است.


وی ادامه داد: معتکفان استان یزد با مراجعه به سایت تبیان که در آن تمام مشخصات مساجد استان بارگذاری شده است و متناسب با اینکه از قشر دانشجو، دانش‌آموز، خواهر، بردار و ... هستند مسجد مورد نظر خود در این سامانه برای استفاده از این ایام و حضور به عنوان معتکف تعیین کنند.
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار