کد خبر: ۱۳۶۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اعتکاف بیش از پنج هزار زنجانی آغاز شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال با بیش از پنج هزار نفر شرکت کننده آغاز شد که از این تعداد حدود سه هزار نفر به شهر زنجان اختصاص دارند.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: برآورد ما از حضور مردم در مراسم اعتکاف امسال حداقل ۲ تا سه هزار و ۵۰۰ نفر بود که این رقم بیش از حد انتظار محقق شد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسم اعتکاف در شهر زنجان ۲۱ مسجد در نظر گرفته شده است، اضافه کرد:با توجه به حضور فعال مادران و دختران در مراسم معنوی اعتکاف، امسال ۲ مسجد برای اعتکاف‌ "مادر و دختری" یا "مادر و فرزندی" در نظر گرفته شد.

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۷۳ مسجد در سطح استان پذیرای معتکفان است، ادامه داد: در شهر زنجان و برای رفاه حال شهروندان ۱۴ مسجد به بانوان و هفت مسجد دیگر به آقایان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف، تصریح کرد: در حوزه دانش‌آموزی افزایش حضور ۱۰۰ درصدی شرکت کنندگان را نسبت به سال گذشته در این مراسم معنوی شاهد هستیم.

این مسوول با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف یکی از بهترین‌ فرصت‌ها برای خلوت کردن سه روزه با خداوند متعال است، خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های تربیتی که در زنجان به نوعی در حوزه دانش‌آموزی و نوجوانان فعالیت می‌کنند با محوریت بنیاد نوجوان سازمان تبلیغات در حوزه دختران و پسران در این مراسم همکاری خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد:هزینه ثبت نام اعتکاف امسال طبق نظر شورای ستاد اعتکاف زنجان برای هر نفر مبلغ چهار میلیون ریال بوده که برای اعتکاف مادران و کودکان به ازای هر کودک مبلغ یک میلیون ریال افزوده می‌شود.

مراسم معنوی اعتکاف به مدت سه روز از پنجم تا هفتم دی امسال برگزار می شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار