کد خبر: ۱۳۷۱۴
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی:

جوانان و نوجوانان ابوموسی در مسجد جامع این شهر معتکف شدند

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی از برگزاری مراسم معنوي اعتكاف در محل مسجد جامع این شهر باحضور جوانان و نوجوانان خبر داد.
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شیرزاد حسنی در گفتگو با روابط عمومی، ماه رجب و شعبان را به عنوان زمینه و مقدمه‌ای جهت کسب آمادگی برای درک درست و شایسته ماه مبارک رمضان دانست.

وی با اشاره به پیشینه اعتکاف تصریح کرد: مراسم اعتکاف به زمان حضرت ایراهیم (ع) بر می‌گردد که با ظهور اسلام، این امر شکل تازه‌ای به خود گرفت و در میان مسلمانان به عنوان یک عادت مستحب رایج شد.

وی ایجاد زمینه مناسب برای اندیشه و تفکر، فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت، فرصت نیایش و فراهم شدن دوره کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی را از فلسفه وجود اعتکاف دانست.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت‌کنندگان امسال نسبت به سال گذشته، افراد شرکت‌کننده در این مراسم معنوی را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد شرکت کننده ۱۲۵ نفر آقا و ۷۵ نفر خانم بودند.

حسنی با اشاره به استقبال و شرکت نوجوانان از مراسم اعتکاف امسال، خاطرنشان کرد: استقبال ۶۰ نفر نوجوان از مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی، از نکات قابل توجه مراسم اعتکاف امسال بود.

وی همچنین با اشاره به برخی از برنامه‌های اجراشده در مراسم معنوی امسال اشاره و تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و مراسم وفات حضرت زینب (س)، بیان احکام اعتکاف و اعمال ام‌داوود و برگزاری دعا‌های مختلف، نشست‌های تبینی با جوانان ازجمله مراسمات این محفل نورانی و معنوی بوده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار