کد خبر: ۱۳۷۱۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

۳۷۵ نفر در شهرستان قشم معتکف شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: در ایام اعتکاف امسال، تعداد ۳۷۵ نفر اعم برادر، خواهر و دانش‌آموزان دختر و پسر معتکف شدند.
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی در گفتگو با روابط عمومی با اشاره به اهمیت اعتکاف، این سنت حسنه را پرورش جسم و جان دانست و گفت: روزه که خود عبادتی ارزشمند است شرط اعتکاف است و حضور در مسجد و خواندن نماز هم شرط آن است، در واقع اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت است.

وی افزود: اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی‌های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی ادامه داد: اعتکاف برجسته‌ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است، این سنت حسنه از سالیان پیش تا کنون در بین مسلمانان وجود داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با بیان اینکه در ایام اعتکاف امسال، تعداد ۳۷۵ نفر اعم برادر، خواهر و دانش‌آموزان دختر و پسر معتکف شدند، تصریح کرد: تعداد ۲۷۷ دانش آموز قشمی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد، ۱۱۳ دانش آموز دختر در مسجد علی بن ابیطالب (ع) منبر بالا و ۱۱۵ دانش‌آموز پسر در مسجدالنبی و همچنین ۴۹ دانش آموز در مسجد امام حسن (ع) طولا معتکف شدند.

وی همچنین ابراز داشت: ۴۵ خواهر در مسجد امام رضا علیه‌السلام، ۱۰ نفر در مسجد امام صادق علیه‌السلام رمکان و ۸ نفر نیز در مسجد سوزا در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: مسجد، ولی عصر طولا و مسجد امام حسن (ع) سلخ نیز به ترتیب میزبان ۲۵ و ۱۰ نفر معتکف برادر است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار