حجت‌الاسلام منصوری بیان کرد:

حضور پرشور دانش‌آموزان در اعتکاف شهرستان بروجن

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: امسال ۲۲ مسجد در سطح شهرستان میزبان معتکفین بود که حدود نیمی از آن‌ها به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص پیدا کرد.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به تاثیرات معنوی بالای مراسم اعتکاف، اظهار کرد: با وجود اینکه اعتکاف عبادتی مستحب است، اما بسیاری را واجبات را احیا می‌کند.

وی افزود: در مراسم معنوی اعتکاف انسان‌ها این فرصت را به دست می‌آوردند تا به دور از هیاهوی دنیا به عبادت خداوند متعال مشغول شوند همچنین اعتکاف عبادتی جمعی است و همین ویژگی‌ها باعث شده افراد بسیاری در این مراسم پر فیض و برکت حضور پیدا کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به استقبال بالای مردم این شهرستان از مراسم معنوی اعتکاف، ادامه داد: امسال برای اولین بار ظرفیت مساجد درنظر گرفته شده برای برگزاری این مراسم پر فیض و برکت پاسخگوی نیاز موجود نبود درحالی که کلیه ظرفیت‌ها در این زمینه به کار گرفته شد.

حجت‌الاسلام منصوری عنوان کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که در سال جاری فرصت برای مادران دارای فرزند خردسال نیز ایجاد شد تا بتوانند به همراه فرزندان خود در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشته باشند درحالی که این شرایط در سال‌های گذشته برای این گروه از مادران فراهم نبود.

وی اضافه کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم، تجلیل از پدران ستایش‌گر، کرسی‌های تلاوت، رفقای قرآنی، تصحیح قرائت نماز، جز خوانی قرآن کریم و دورهمی‌های قرآنی از جمله ویژه برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مراسم اعتکاف در شهرستان بروجن هستند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن تصریح کرد: در برنامه تجلیل از پدران ستایش‌گر که به مناسبت ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر برنامه‌ریزی شده بود از مداحان دارای فرزند که رتبه ستایش‌گری دارند تجلیل شد.

حجت‌الاسلام منصوری یادآور شد: در برنامه حفظ موضوعی قرآن کریم نیز ۳۰ آیه مرتبط با سبک زندگی اسلامی و قرآنی انتخاب شد که پس از اتمام مراسم معنوی اعتکاف افرادی که موفق به حفظ این آیات نورانی شده باشند می‌توانند در مسابقه درنظر گرفته شده شرکت کنند.

وی با اشاره به حضور پرشور دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف، بیان کرد: امسال ۲۲ مسجد در سطح شهرستان میزبان معتکفین بود که حدود نیمی از آن‌ها به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص پیدا کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به روحیه دانش‌آموزان برای شرکت در امور جمعی و گروهی، افزود: به دلیل وجود همین روحیه امسال شاهد حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مراسم پر فیض و برکت اعتکاف هستیم.

حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: امسال تشکل دختران حاج قاسم نیز برای اولین بار در شهرستان بروجن اقدام به برگزاری اعتکاف ویژه دختران کردند که تنها دختران ۱۶ تا ۲۳ سال امکان حضور در این مراسم را داشتند.

وی عنوان کرد: درخصوص اعتکاف دانش‌آموزی و اعتکاف ویژه دختران حاج قاسم تلاش شد تا از مربیان مجرب و متناسب با روحیات نوجوانان و جوانان استفاده شود تا علاوه‌بر برنامه‌های خلوت ویژه اعتکاف ویژه‌برنامه‌های گروهی نیز برای نسل جوان برگزار شود.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن تقاضای دانش‌آموزان یکی از مدارس این شهرستان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف و پس از درخواست و پیگیری مسئولان مدرسه یک مسجد به صورت کامل به دانش‌آموزان این مدرسه اختصاص پیدا کرد و این بیانگر رغبت نسل جوان به حضور در مراسم پر فیض و برکت اعتکاف است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار