کد خبر: ۱۳۹۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس خبر داد:

رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف در فارس برگزار شد

رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف در استان فارس و شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) با همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و مشارکت دیگر نهاد‌ها، ارگان‌های و تشکل‌های مذهبی برگزارشد.
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف در فارس برگزار شدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین قانع مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در نشست یکصد و چهل و دومین شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به میزبانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی برگزارشد، به تشریح برنامه‌های فرهنگی و گزارش آماری رزمایش بزرگ معنوی اعتکاف در فارس پرداخت و گفت: بزرگترین اجتماع دانش‌آموزی کل کشور با ۸۰۰۰ نفر نوجوان و جوانان توسط کانون رهبویان وصال شیراز در مسجد شهدای شهر شیراز برگزار شد.

قانع در ادامه گفت:تعداد کل مساجد برگزار کننده اعتکاف در استان فارس ۶۳۴ مسجد وتعداد کل مساجد برگزار کننده اعتکاف در شهر شیراز ۱۶۵ مسجد میزبان معتکفین بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس تعداد کل معتکفین را ۱۲۸۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۳۴۵۰ نفرمعتکف مرد و تعداد ۸۵۲۵۰ نفرمعتکف زن و تعداد ۱۵۲۰۰ نفرمعتکف دانش آموز و دانشجو در مراسم اعتکاف ۱۴۰۲ شرکت کردند که رده سنی نوجوان و جوان ۷۰ درصد و کهنسال و میانسال ۳۰ درصد بیشترین و کمترین درصد را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین تعداد کل مساجد برگزار کننده اعتکاف مادر و کودک را ۳ مسجد و تعداد مساجد برگزار کننده تخصصی اعتکاف دانش آموزی را ۵۲ مسجد عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قانع امام جمعه موقت شیراز در پایان به اهم اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس در رزمایش بزرگ اعتکاف استان اشاره کرد و گفت: بسته‌های ویژه فرهنگی با محوریت جهاد تبیین، مشارکت پرشور و امید آفرینی با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو و چله پیشرفت انقلاب اسلامی برنامه ریزی و انجام شد که اهم این اقدامات اعزام مبلغین و مبلغات، تهیه و توزیع بسته محتوایی و چند رسانه‌ای، ارائه و اجرای الگوی تربتی دختران حاج قاسم، ایجاد بستر رسانه مردمی اعتکاف، پشتیبانی مالی و هماهنگی‌ها جهت تامین نیازمندی‌ها از طریق شوری اسلامی شهر شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره کل صمت استان می‌باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار