کد خبر: ۱۳۹۵۵
رییس تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

صبر و بردباری از بارزترین خصوصیات امام کاظم (ع) بود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد، گفت: صبر و بردباری یکی از بارزترین خصوصیت امام کاظم (ع) بود.
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد خانجانی، ریس اداره تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم ع، گفت: امام موسی کاظم (ع) در علم و حلم، تواضع و مکارم اخلاقی شهرت بسیار داشت به نحوی که آن حضرت بد اندیشان را با عفو و احسان خویش تربیت می‌فرمود. امام موسی کاظم (ع) در رساله مشهور «رسالة العقل» خویش این نکته را مطرح کرده اند که مناسب‌ترین عقل، عقلی است که سعادت همیشگی و بهشت برین را برای انسان تضمین کند و نیمی از این عقل، مهربانی کردن نسبت به مردم است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد، امام موسی کاظم (ع) را احیاگر جنبش علمی پدر بزرگوارشان، امام جعفر صادق) ع) ذکر کرد و افزود: تلاش‌های علمی آن امام همام سبب حفظ و استحکام اسلام راستین شد.

وی با بیان این که امام موسی کاظم) ع) لحظه‌ای از تلاش و کوشش باز نایستاد و در راه تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام تلاش کرد، اظهار داشت: آن امام همام صد‌ها محدث، مفسر و مبلغ تربیت کرد و به کمک آن‌ها توانست از مکتب تشیع پاسداری کند و حرکت آن را تداوم بخشد.

حجت الاسلام خانجانی یکی از بارزترین خصوصیت امام موسی کاظم (ع) را صبر و بردباری برشمرد و بیان داشت: با توجه به شرایط امروز که بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از بداخلاقی‌های موجود در جامعه است، الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) و عمل به سیره آن حضرت مطمئناً موجب بهبود این معضلات و تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار