کد خبر: ۱۴۰۸۶
گلستان| مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

اجرای طرح سه ساله تدبری قرآن

حجت الاسلام عباسعلی گرزین از اجرای طرح سه ساله تدبری قرآن در گلستان خبر داد و گفت: این طرح از کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" مقام معظم رهبری گرفته شده است.
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی ستاد عملیات «فصل بندگی» در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در این نشست قرآن را مهم‌ترین مبنای فکری، بصیرتی و تبیینی دانست و اظهار کرد: هرجا که قرآن محور قرار گرفت به موفقیت‌های بسیاری دست یافتیم.

وی افزود: به منظور گسترش جهاد تبیین، اقناع افکار عمومی، خنثی‌سازی تئوری تحریف دستگاه شیطانی استکبار و ایجاد یک سپر فکری مقاوم برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فکری دشمن باید با نگاه مدبرانه به قرآن رجوع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از طرح سه ساله تدبری قرآن خبر داد و گفت: این طرح از کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" مقام معظم رهبری گرفته شده تا افراد با ایدئولوژیک اسلامی و بر اساس تحلیل و استدلال به تشخیص و موضع‌گیری بپردازند.

وی با بیان اینکه این طرح با نگاه کاربردی اجتماعی برگزار می‌شود، توضیح داد: در ماه مبارک رمضان فصل بندگی، جامعه اقبال بیشتری به قرآن دارد لذا با همکاری سازما‌ن‌های مختلف، فعالان و مجموعه‌های قرآنی، ۳۰ آیه برای طرح "قرآن را زندگی کنیم" در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام گرزین با تأکید بر اینکه این حرکت آغاز یک جهش فکری و تمدنی در بدنه نخبگانی بالاخص جوانان و نوجوانان است، بیان کرد: این طرح در سه مرحله انس ویژه با قرآن، حفظ آیات و کنشگری تبلیغی تبیینی در سه سال برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تنها ۱۰ درصد جامعه به میدان کنشگری تبلیغی تبیینی وارد شوند، انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات دشمنان بیمه می‌شود.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) یک تکنیک مهم و اثرگذار برای مبارزه با دشمن است.

رسول شکری نیا با بیان اینکه دشمن همه ابزار و ظرفیت‌های خودش را برای عملیات روانی در سال‌های اخیر علیه نظام و انقلاب به کار بسته است، اضافه کرد: اگرچه مردم فیهم و شریف ایران با عملکرد خود خط بطلان بر نقشه‌های شوم دشمنان کشیدند، اما دشمن از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: در عصر امروز باید بدانیم مخاطب با بعضی مفاهیم بیگانه بوده و باید با زبان نسل جدید با آنان ارتباط برقرار کرده و مفاهیم را انتقال دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان با تأکید بر ارزش خبری هر خبر، ادامه داد: هرچه یک خبر افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد، ارزش خبری بالاتری خواهد داشت، لذا باید به اجتماعاتی مذهبی از قبیل عید غدیر، اربعین و راهیمایی ۲۲ بهمن و امثال آن بیشتر بپردازیم.

وی با اشاره به بخشی از آیه دوم سوره مبارکه طلاق «وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا»، «و هر کس از خدا پروا کند [خدا] براى او راه بیرون‌‏شدنى قرار مى‏‌دهد»، ابراز داشت: اگر افراد به این آیه معرفت ظاهری و باطنی پیدا کنند، نجات‌دهنده بشریت است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار