کد خبر: ۱۴۱۹۵
مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی:

احیای خدا باوری باعث ریشه کن شدن ناامیدی می شود

حجت الاسلام عباسی اصل گفت: برای از بین رفتن ناامیدی در بین مردم بالاخص جوانان راهی جز "احیای خدا باوری" وجود ندارد و همگان باید در این مسیر تلاش کرده تا رحمت الهی شامل مردم عزیز ایران شود.
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام حسین عباسی اصل در جمع فعالان عرصه سبک زندگی استان یزد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 1391 به صورت ویژه درباره سبک زندگی جامعه اسلامی صحبت کردند و در بیانیه گام دوم هم ایشان به طور خلاصه از ترویج سبک زندگی غربی که همان تجمل گرایی، مصرف گرایی و ... می باشند گلایه کردند و در مقابل، سبک زندگی صحیح را عامل تداوم انقلاب اسلامی برشمردند.

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی افزود: وقتی مسئله سبک زندگی در جامعه عنوان می‌شود، ذهن افراد به موضوعاتی چون خانواده، مسائل زناشویی، تربیت و ... نزدیک می‌شود، در حالیکه این موضوعات بخشی از مباحث سبک زندگی را تشکیل می‌دهد و مسائل مهم دیگری چون موسیقی، تفریح، تغذیه، نوع پوشش، نوع آرایش، نوع مهمانی و ... هم باید در سبک زندگی صحیح در نظر گرفت.

وی با تاکید بر نقش مجموعه های مردمی در تغییر سبک زندگی گفت: مسائل فرهنگی جز با حضور مجموعه‌های مردمی در کنار حاکمیت رفع نمی‌شود و مجموعه‌های دغدغه‌مند باید در حوزه سبک زندگی به خط شده و برای آگاهی بخشی به عموم مردم تلاش شبانه روزی کنند.

عباسی اصل به اولین رویداد ملی سبک زندگی که در سال 1401 اجرا شد؛ اشاره کرد و افزود: خروجی این رویداد تاکنون کتاب «امیدبان» است که الگوی مقام معظم رهبری برای امیدآفرینی اجتماعی را مدنظر دارد.

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: نا امیدی بزرگترین آفت برای یک جامعه است و دشمن با سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات جامعه و حل نشدن آن، سعی در ناامید کردن مردم به اسلام و انقلاب اسلامی دارد. البته باید توجه داشت که ناامیدی فقط در کشور ما نیست بلکه در کشورهای دیگر هم این معضل وجود دارد. به طور مثال با مراجعه به سایت های خبری و جستجوی ساده درباره "طرح 84 انگلستان" متوجه شدت ناامیدی در سطح جهان می شوید.

وی در پایان گفت: برای از بین رفتن ناامیدی در بین مردم بالاخص جوانان راهی جز "احیای خدا باوری" وجود ندارد و همگان باید در این مسیر تلاش کرده تا رحمت الهی شامل مردم عزیز ایران شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار