حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد:

تاثیر اجرای طرح زندگی با آیه‌ها بر قرآنی شدن ذهنیت حاکم بر جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اهداف مهم اجرای طرح زندگی با آیه‌ها و حفظ موضوعی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان این است که ذهنیت حاکم بر جامعه قرآنی شود.
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع مسئولان دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در ادارات جهاد کشاورزی استان که با موضوع عملیات ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ و تبیین طرح زندگی با آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: تمامی افراد باید در زندگی خود این بررسی را داشته باشند که چه میزان از وقت و فعالیت‌های خود را به قرآن اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در صحنه‌هایی که از جنایات رخ داده در غزه منتشر شده است می‌توان به خوبی فرهنگ قرآنی حاکم بر مردم این منطقه و حتی کودکان را مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه قرآن مقدس‌ترین و هدایت‌کننده‌ترین کلام است، ادامه داد: با این وجود برخی افراد زمان کمی را برای این کتاب آسمانی و تدبر در آن درنظر می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: در نگاه اولیه به موضوع قرآن و جامعه می‌توان گفت بین افراد جامعه با آیات الهی نسبت عمیقی برقرار نیست البته بیش از ۹۰ درصد مردم اعتقاد دارند که قرآن کریم کتاب مقدس است.

وی با بیان اینکه ذهنیت عمومی اجتماع ما از آیات قرآن کریم خالی است، اضافه کرد: اهل بیت (ع) اطرافیان خود را به این موضوع سوق می‌دادند که با استفاده از آیات الهی قرآن کریم تکلم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حفظ آیات قرآن کریم، تصریح کرد: اگر تنها با دعوت مردم به حفظ کردن قرآن کریم حرکت کنیم نتایج مطلوبی حاصل نخواهد شد، اما اگر برای مثال در ماه مبارک رمضان روزی یک آیه برای حفظ کردن درنظر گرفته شود اثرات مثبتی به همراه دارد و استقبال خوبی نیز صورت می‌گیرد چراکه در این ماه مبارک بستر و فضا برای این منظور مهیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: در طرح زندگی با آیه‌ها براساس اندیشه‌های فکری امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علامه طباطبایی و علامه مصباح حدود ۱۷۰ آیه از قرآن کریم با موضوعات اعتقادی استخراج شده و تلاش می‌شود این آیات نورانی ادبیات اجتماعی شوند.

وی بیان کرد: در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان مدل‌های ویژه کودکان، نوجوانان، بانوان و... درنظر گرفته شده است و این طرح می‌تواند در افزایش مخاطبان قرآن کریم و گسترش حفظ آیات الهی موثر باشد همچنین ماه رمضان امسال سرشار از خیر و برکت خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان این است که ذهنیت حاکم بر جامعه قرآنی شود البته اجرای طرح کلی و حفظ ۱۷۰ آیه ذکر شده حدود چهار سال زمان لازم دارد، اما تبیین و اجرای صحیح طرح ویژه ماه رمضان در اجرای مطلوب طرح کلی نیز اثرگذاری بالایی دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار