کد خبر: ۱۴۴۰۷
اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار می‌کند؛

عملیات “زندگی با آیه‌ها”؛ با هدف آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امسال برای نخستین بار سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه جامعی برای عملیات ماه مبارک رمضان طراحی کرده و این برنامه را با مجموعه‌های مختلف فرهنگی به اشتراک گذاشته است.
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

عملیات “زندگی با آیه‌ها”؛ با هدف آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رستمی مدیر تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امسال برای نخستین بار سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه جامعی برای عملیات ماه مبارک رمضان طراحی کرده و این برنامه را با مجموعه‌های مختلف فرهنگی به اشتراک گذاشته است.

حجت الاسلام روح الله رستمی افزود: در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با صدا و سیما، اوقاف و مجموعه‌های فرهنگی دیگر به امضا رسیده و بناست که مجموعه‌های دیگر هم در اجرای این برنامه فراگیر ملی، سازمان تبلیغات اسلامی را همراهی کنند.

وی ادامه داد: این عملیات با عنوان ” زندگی با آیه‌ها ” طراحی شده است، این عملیات بسیار فراگیر بوده و بنا هست که همه فعالان در حوزه فرهنگی، مبلغین، مبلغات، هیئات مذهبی و فعالان قرآنی، مجموعه‌های بانوان و تشکل‌های دینی، همگی پای اجرای این عملیات باشند و در ماه نزول قرآن، ما توجه ویژه‌ای به قرآن داشته باشیم و با اجرای این طرح، مقداری قرآن از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام رستمی اظهارکرد: این عملیات که بر اساس چهار سطح طراحی شده و این چهار سطح بر اساس کلیات نظام اندیشه انقلاب اسلامی در قرآن بوده که مقام معظم رهبری در تدوین آن نقش داشتند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در سطح اول، گفتمانی کردن زندگی با آیه‌ها مد نظر هست و ما در ملایر با بُرش کشوری و استانی که ایجاد شده باید یک سوم جمعیت شخرستان را مخاطب برنامه‌های خودمان در سطح یک قرار دهیم و اساس کار بر مبنای گزاره و مفهوم ” قرآن زنده است” در نظر گرفته شده یعنی اگر کسی به قرآن رجوع بکند، به نیاز‌های او در زندگی امروز پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: مقرر شده در این زمینه با استفاده از ابزار‌های مختلف مثل استفاده از نماهنگ، متن، سرود، موشن گرافی در خانه‌های قرآن، پایگاه‌های بسیج، مساجد و کانون‌های فرهنگی – هنری و یا از طریق نصب بیلبور‌های شهری،  ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملایر را برای ایجاد این گفتمان پوشش بدهیم.

این فرد مسئول ادامه داد: در سطح دوم، ایجاد انس عمومی مردم با فراز‌های قرآنی با اجرای ۵۰ فراز مد نظر است که با جزءخوانی‌ها و جلسات قرآن و برگزاری مسابقات روزانه در کانال‌ها و گروه‌ها و از طریق صدا و سیما، برگزاری محافل خانگی و محافل انس با قرآن در مسجاد، این اتفاق رقم می‌خورد.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر افزود: در سطح سوم از عملیات ” زندگی با آیه‌ها” ایجاد انس عموم مردم با الفاظ و فراز‌های قرآنی، حفظ و انگیزه سازی و تسهیل فراز‌های قرآنی به کمک کتابچه، برگزاری آموزش‌های ویدیویی و مسابقاتی مد نظر است، این محتوا‌ها از قبل آماده شده در کانال اداره تبلیغات موجود است و فعالان قرآنی و فرهنگی به آن‌ها دسترسی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح چهارم این عملیات کنشگری با “محوریت تعلیم و عمل به آیات” توسط ۶۴۰ نفر اتفاق خواهد افتاد و این افراد به عنوان کنشگران و فعالان قرآنی در ادامه حرکتِ ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری در زمینه تعلیم کتاب بر اساس کتاب، طرح کلی و عمل به قرآن برای مجموعه‌های دیگر، دوره‌های را به صورت آنلاین در ماه رمضان اجرا می‌کنند و از طریق مسابقات این اتفاق را رقم می‌زنند.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماه رمضان در چارچوب مصوبات اجرایی که تاکنون به تصویب رسیده اند، اقداماتی، چون جزءخوانی در تمامی مساجد دارای روحانی و توزیع افطاری ساده در بعضی از مساجد را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تحویل فراز‌ها به فعالان قرآنی جهت اجرای طرح ” زندگی با آیه‌ها”، برگزاری نمایشگاهی توسط اداره ارشاد اسلامی، رقم می‌خورد و در این نمایشگاه مجموعه فعالان قرآنی، محتویات تولیدی خود را در معرض دید عموم فرار می‌دهند.

حجت الاسلام رستمی اظهارکرد: همچنین بنا هست در طول رمضان و به منظور همراهی با طرح زندگی با آیه‌ها و برای ادامه مسیر این مساجد رویکرد‌های قرآنی، چند مسجد قرآنی را به عنوان پایلوت فعالیت‌های قرآنی، در شهرستان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه تخصصی قرآنی پای کار خواهند بود، همچنین از ادارات خواستیم که طرح‌های خودشان را در زمینه همراهی با ” طرح زندگی با آیه‌ها ” ارائه دهند و نمایش فراز‌های قرآنی تعیین شده در تلویزیون شهری را با همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور کار داریم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  بیان کرد: برنامه‌هایی به منظور برگزاری محافل انس و قرائت قرآن توسط قاریان کشوری و استانی و شهرستانی خواهیم داشت، برگزاری محافل قرآن روزانه با حضور قاریان شهرستانی در مساجد به صورت گردشی، برگزاری یک محفل انس با قرآن مختص بانوان در طول ماه رمضان، برگزاری جلساتی با مجموعه‌های فعالین فرهنگی- تخصصی در حوزه قرآن نیز از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

حجت الاسلام رستمی افزود: همچنین امسال  برگزاری شب خاطره با قرآن، راه‌اندازی پویش ” قرآنی شو”، همچنین معرفی رابطین قرآن در روستا‌های فاقد خانه قرآنی، به منظور آموزش و اعطای گواهی، صدور مجوز خانه قرآنی، معرفی استعداد‌های برتر قرآنی از سوی آموزش و پرورش برای آموزش دوره‌های تکمیلی در دستور کار داریم.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر افزود: روستای مالیچه، که یکی از روستا‌های قرآنی است به عنوان الگویی برای سایر روستا‌ها برای توسعه فعالیت‌های قرآنی معرفی خواهد شد و در پایان ماه مبارک رمضان تجلیل و تقدیر از فعالان قرآنی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار