کد خبر: ۱۴۴۱۴
رئیس اداره تبلیغات شهرستان کبودرآهنگ خبر داد:

برگزاری جشن‌های تکلیف دانش آموزان جهت انجام تکالیف عبادی

جشن‌های تکلیف به یک دورهمی شاد و اردوی تفریحی تبدیل شده است، باید علاوه بر شادی با بررسی‌های کارشناسانه و برنامه‌ریزی مدوّن، سعی کنیم برگزاری جشن‌های تکلیف، اثرگذاری معنوی بیشتری در ذهن فرزندان‌مان داشته باشد.
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

برگزاری جشن‌های تکلیف دانش آموزان جهت انجام تکالیف عبادیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رستمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در گفتگو گفت:جشن‌های تکلیف به یک دورهمی شاد واردوی تفریحی تبدیل شده است، لذا باید علاوه بر شادی با بررسی‌های کارشناسانه و برنامه‌ریزی مدوّن، سعی کنیم برگزاری جشن‌های تکلیف، اثرگذاری معنوی بیشتری در ذهن فرزندان‌مان داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با تشریح آسیب‌شناسی چرایی این اتفاقات یادآور شد: با بررسی‌های کارشناسی و میدانی این موضوع مشخص شد که نقش اساسی چهار «میم» در اثرگذاری و ماندگاری مباحث اعتقادی جشن‌های تکلیف کودکان ضروری به نظر می‌رسد.  «میم» اول، منزل است، از آنجایی که محیط منزل و نحوه تربیت والدین نقش مهمی در باورپذیری مبانی اعتقادی فرزندان ایفا می‌کند، باید قبل از اجرای جشن‌های تکلیف، با هماهنگی مسئولان مدارس، یک روحانی کارشناس مشاوره جلسه‌ای را با والدین دانش آموزان برگزار کرده و آن‌ها را با ضرورت‌های جشن تکلیف و باید‌ها و نباید‌های لازم برای فرزندانشان آشنا کند.

حجت‌الاسلام رستمی اشاره کرد: «میم» دوم مسجد است، مساجد کانون‌های مطهر ارتباط با خدا و مبانی دینی برای فرزندان هستند که حضور بچه‌ها در مساجد و بهره‌گیری از فضای معنوی مسجد و انس با ائمه اطهار (ع) نقشی اساسی در شکل گیری اعتقادات صحیح در آن‌ها دارد.

 وی افزود: مدرسه «میم» سوم است، چراکه بخش مهمی از حضور دانش‌آموزان و ارتباطات آن‌ها در محیط مراکز آموزشی است. «میم» آخر مربی است که نقشی محوری در آموزش و تربیت فرزندان دارد. بیان کردند:به یاری خدا توانسته ایم بیش از ۱۰ جشن تکلیف و برنامه شاد و متنوع  همراه با اعطای جوایز  در شهرستان کبودرآهنگ و سطح شهرستان برگزار کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ افزود: با اشاره به سابقه فعالیت  در زمینه امور فرهنگی، تبلیغی و دینی و جشن‌های تکلیف اظهار کرد: هر ساله  در خود شهرستان و سطح شهرستان در  زمینه اجرای جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان در فعال بوده ایم و برنامه هارو برگزار کرده ایم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار