کد خبر: ۱۴۴۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

اجرای طرح "زندگی با آیه‌ها" اتفاق مبارکی در همدان است

حجت الاسلام ارتقایی گفت: طرح "زندگی با آیه‌ها" یک اتفاق مبارک بوده و نخستین بار است تمام دستگاه‌ها و مردم دور هم جمع شدند تا فعالیت قرآنی داشته و نقش خود را ایفا کنند.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

اجرای طرحبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال ۱۴۰۲ در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منبعث از قرآن کریم است گفت: متاسفانه آن‌طور که شایسته است از قرآن بهره نمی‌بریم.

وی با اشاره به اینکه با اهل بیت (ع) ارتباط خوبی داریم، اما قرآن همچنان در بین بسیاری از ما مهجور است بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در مورد قضیه غزه هفت بار از آیات قرآن یاد کردند که این مساله حاکی از اهمیت و تاثیر قرآن در حوادث زندگی است که می‌توان با تأسی به آن پیش رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با این بیان اینکه در راستای اهمیت جاری بودن مفاهیم قرآن در زندگی یک عملیات کامل مشترک در خصوص قرآن تدوین شده است گفت: طرح زندگی با آیه‌ها یک اتفاق مبارک بوده و نخستین بار است تمام دستگاه‌ها و مردم دور هم جمع شدند تا فعالیت قرآنی داشته و نقش خود را ایفا کنند.

وی با تاکید به اینکه اگر حتی ۲۰ درصد از این طرح محقق شود برد از آن ماست و می‌تواند قرآن را از مهجوریت خارج شود افزود: نقش دستگاه‌هایی نظیر مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهرداری‌ها، مخابرات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اقامه نماز و صدا و سیما در تبیین و ترویج این طرح از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها پررنگ‌تر است.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه همدان یک شهر قرآنی است و از جلسات قرآنی خانگی مرحوم مسکین تا کرسی‌های قرآنی سئولان را می‌توان برشمرد گفت: این امر می‌طلبد یک کمیته نظارتی برای پیگیری مصوبات شکل بگیرد تا کار در این دیار قرآنی مؤثرتر پیش برود.

وی با اشاره به برگزاری مهمانی ۱۵ کیلومتری نیمه‌شعبان در استان، از توجه مسئولان در برگزاری این رویداد و حضور آنان در این مهمانی بزرگ قدردانی کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار