حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد:

هدف طرح مسطورا تبدیل آیات قرآن کریم به گفتمان رایج جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از اجرای طرح مسطورا تبدیل آیات قرآن کریم به گفتمان رایج جامعه و ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی است.
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایشان در فرمایشات خود توصیه کردند "از سرمایه ایمانی مردم عمل صالح تولید کنید" که مسئله مواسات و کمک مؤمنانه یکی از مصادیق این امر بود.

وی افزود: توجه به قرآن کریم یکی از موثرترین راه‌های افزایش سرمایه ایمانی جامعه است، اما متاسفانه بخش عمده جامعه امروز که حدود ۹۵ درصد از آن نیز به مقدس بودن قرآن کریم اعتقاد دارند آیات کمی از قرآن کریم را حفظ هستند و یا توانایی به کار بردن آیات را ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شاید آیه شریفه «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُون» که از آن با تعبیر استرجاع هم یاد می‌شود پرکاربردترین آیه قرآن کریم در جامعه باشد که دارای مضامین ایمان و معاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به طرح ملی مسطورا ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵، عنوان کرد: هدف این طرح که با همکاری نهاد‌های متعددی در کشور اجرا خواهد شد تبدیل آیات قرآن کریم به گفتمان رایج جامعه و ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی است.

وی با اشاره به مشارکت جریان‌های مردمی و حاکمیتی در اجرای طرح مسطورا، اضافه کرد: در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و مقرر است در هر روز از ماه مبارک رمضان به یکی از این آیات نورانی پرداخته شود بنابراین انتظار می‌رود ادارات و نهاد‌ها نسبت به اجرای طرح برای کارکنان و خانواده‌های زیرمجموعه خود اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پوستر‌های تبلیغاتی و بنر‌های قرآنی با محوریت طرح مسطورا در استان تهیه شده و با نصب آن‌ها در مرکز و شهرستان‌های استان فضاسازی خوبی در این زمینه شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: باید تلاش شود قرآن کریم تنها کتابی مقدس نباشد بلکه کتاب زندگی افراد جامعه باشد که این هدف در طرح زندگی با آیه‌ها یا مسطورا قابل محقق شدن است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار