حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

طرح مسطورا فرصتی برای نورانی شدن زندگی افراد جامعه است

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح مسطورا فرصت بسیار خوبی فراهم می‌شود تا آیات الهی برای تمامی آحاد جامعه تبیین و به این ترتیب فرصت بهره‌گیری از کلام وحی و نورانی شدن زندگی برای افراد ایجاد شود.
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: متاسفانه تاکنون کم‌کاری‌های بسیاری در حوزه قرآن رخ داده است، اما درحال حاضر باید با عزمی راسخ حرکت کنیم تا در آینده دچار خسارت نشویم.

وی با اشاره به طرح قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ با عنوان مسطورا، افزود: در این طرح فرصت بسیار خوبی فراهم می‌شود تا آیات الهی برای تمامی آحاد جامعه تبیین و به این ترتیب فرصت بهره‌گیری از کلام وحی و نورانی شدن زندگی برای افراد ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقرر است کتاب مسطورا برای تمامی امامان جمعه در استان ارسال شود همچنین انتظار می‌رود ائمه جماعات، حوزه‌های علمیه، روحانیون، مساجد و... به این کار ورود پیدا کرده و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اهمیت پرداختن به ۳۰ آیه طرح مسطورا در محافل جزءخوانی قرآن کریم، عنوان کرد: ارائه نکات و مفاهیم مختصر این آیات نورانی به مخاطبان در قرآنی و نورانی شدن زندگی آن‌ها اثرگذاری بالایی دارد بنابراین لازم نیست حتما در این جلسات به مباحث نفسیری عمیق پرداخته شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه ظاهر زندگی ما قرآنی نیست، اما طرح مسطورا فرصت بسیاری فراهم می‌کند تا زندگی‌های افراد با نور آیات الهی منور شود بنابراین لازم است تمامی مجموعه‌ها و افراد دارای تریبون حداکثر ظرفیت خود را به کار بگیرند تا امسال شاهد شکل‌گیری یک فضای قرآنی متفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تشکیل هیات‌ها و جلسات خانگی قرآن کریم، تصریح کرد: برگزاری این جلسات نورانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مرسوم بود و نیروی انقلاب نیز در همین جلسات پرورش پیدا کردند بنابراین هیات‌های قرآنی برکات بسیاری به همراه دارند و موجب گسترش فرهنگی قرآن در جامعه می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان دارای حریم و حرمت است و اگر فردی حرمت این ماه را بشکند قلب و روحش از نور الهی فاصله می‌گیرد.

ارسال نظر