کد خبر: ۱۴۵۶۱
یار محمدی مطرح کرد:

حاکم شدن روح قرآن در جامعه با اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: با اجرای طرح (زندگی با آیه‌ها) فضای جامعه یک فضای قرآنی می‌شود.
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

حاکم شدن روح قرآن در جامعه با اجرای طرح «زندگی با آیه ها»به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ایرج یارمحمدی، کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر، اظهار کرد: همزمان با بهار قرآن برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان توسط واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار می‌شود. طرح بزرگ عملیات ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۵ هجری قمری قرار است با شعار «زندگی با آیه‌ها» برگزار شود.

وی به اجرای طرح سراسری مسطورا «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح قرار است گفتمان سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز امروز جامعه به مسلمات فکری و بینات تبیین انجام شود.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح «مسطورا» تقویت حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی حاضر در میدان و تبدیل اقدامات خرد کم اثر به اقدامات موثر ملی است، گفت: این طرح در چهار سطح برگزار می‌شود. در سطح اول این طرح گفتمانی کردن زندگی با آیه‌هاست، با حضور ۳۰ میلیون نفر انجام می‌شود که سطح دوم انس با مفاهیم ۵۰ فراز قرآنی است که در سطح کشوری قرار است برای ۵ میلیون نفر انجام شود.

یارمحمدی اضافه کرد: سطح سوم انس با الفاظ قرآن است که قرار است ۵۰ فراز از قرآن حفظ شود و سطح چهارم هم کنشگری با محوریت تعلیم و عمل به آیات قرآن خواهد بود در افق ملی که برای این طرح ماه مبارک رمضان و عملیات مبارکه رمضان تعریف شده هدف آشنایی و انس با آیات کلیدی و بنیادی قرآن کریم در جهت شکل‌گیری  نظام فکری و اعتقادی صحیح یا گفتمان سازی است، آیات منتخب توضیح و آیات منتخبی که مورد نیاز جامعه هستند با استفاده از ابزار‌ها و ظرفیت‌های موجود به ویژه ابزار هنر و مسابقات جشنواره‌ها توضیح و بیان می‌شود.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: در واقع قرار است زمینه‌سازی، ایجاد انگیزه و علاقه برای حفظ آیات قرآن در مردم به وجود آید و زمینه‌سازی در مسیر شناسایی افراد توانمند، مستعد، تربیت و آموزش ایشان به عنوان کنشگران و مربیان قرآن انجام شود.

 وی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان امسال آنچه که برای شهرستان ملایر در نظر گرفته شده در حوزه گفتمانی کردن و گفتمان سازی قرآن است که قرار است ۹ هزار نفر از مردم شهرستان ملایر از این طرح بهره‌مند شوند.

یارمحمدی ادامه داد: در سطح دوم که انس با مفاهیم و تبیین این فراز‌های قرآنی است ۱۶ هزار نفر قرار است که تحت پوشش قرار داده و در سطح سوم که بحث حفظ فراز‌های قرآنی است ۴۱ هزار نفر از مردم ملایر از آن بهره‌مند می‌شوند و در سطح چهارم که بحث کنشگری با محوریت تعلیم و عمل با آیات قرآن است ۶۴۰ نفر رو پوشش قرار می‌دهد، در کل تقریباً حدود ۱۵۵ هزار نفر یعنی نیمی از جمعیت ملایر با این طرح آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح قرار است از همه ظرفیت‌ها و میدان‌های اصلی که نقاط قوت هستند، استفاده شود، تصریح کرد: همه نهاد‌ها و ارگان‌ها، از جامعه قرآنی گرفته تا تشکل‌های قرآنی، اساتید، پیشکسوتان، قاریان، حافظان، محققین، پژوهشگران قرآنی، هئیات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، روحانیون، مداحان، شاعران، بانوان جلسات خانگی، هئیات مذهبی خواهران، دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌هایی که فرهنگی‌اند، استفاده شود.

یارمحمدی بیان کرد: قرار است از ظرفیت رسانه‌ها، مطبوعات روابط عمومی ادارات و دستگاه‌ها مدیران فضا‌های مجازی بهره‌گیری کنیم تا بتوانیم این طرح را به خوبی در سطح شهرستان پیش ببریم و در واقع با اجرای این طرح فضای جامعه یک فضای قرآنی شود و سطر سطر و مفاهیم آیات قرآن در زندگی مفاهیم این آیات در زندگی مردم وارد شود و مردم با آیات قرآن عجین شود زندگی‌شان قرآنی و فضای قرآن بر فضای جامعه حاکم شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار