کد خبر: ۱۴۶۵۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه:

جلسات جزءخوانی قرآن کریم در مساجد و محلات به طور منظم برپا شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه گفت: برگزاری جلسات قرآنی در مساجد و محله‌ها در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره‌مند شدن از قرآن کریم است.
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در نشست بین روحانیون مستقر و پایگاه اجتماعی شهرستان اظهار کرد: برگزاری جلسات قرآنی در مساجد و محله‌ها در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای بهره‌مند شدن از قرآن کریم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه افزود: ماه رمضان بهار قرآن و اوج قرآن است و اگرچه دوست داریم مجالس قرآن در تمام سال برگزار شود، اما همه می‌دانیم که اگر بخواهیم یک کار قرآنی مستمر در طی یک سال داشته باشیم، طلیعه‌اش باید در ماه رمضان باشد. امید داریم که سال جدید را سالی قرآنی رقم بزنیم و بهره جامعه در این سال از قرآن بیشتر شود.

وی در ادامه به سنت جزخوانی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد وادامه داد: خیلی از افراد هستند که در ماه رمضان نیت می‌کنند به یاد اموات شان یک جز قرآن کریم را تلاوت کنند، الحق والانصاف که فرصت خوبی هم فراهم شده، چرا که رسانه ملی هم طرح پخش جزءخوانی قرآن کریم را از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی دارد و قاریان، خیلی زیبا و روان، قرآن را تلاوت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه یادآورشد: یکی از دغدغه‌های این محافل قرآنی تببین آیات نورانی قرآن یعنی (آیه‌های زندگی) است که می‌گویند‌ای کاش در کنار تلاوت قرآن بهره بیشتری از این آیات می‌بردیم، که این مهم با محوریت همین کتاب “مسطورا” رقم خواهد خورد.

وی در پایان این نشست گفت: تببین تا امروز شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که می‌گویند تبیین چیست؟ تبیین یعنی مثل روز همه چیز روشن شود. خداوند عزیز قرآن کریم را تبیان و نور و حضرت محمد (ص) را تببین کننده آن قرار داده است. محل و منبع معرفت قرآن است و هر کس بتواند به تبیین و روشن شدن قرآن در جامعه و محافل قرآنی کمک کند، کار بزرگی انجام داده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار