کد خبر: ۱۴۷۱۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

بیش از ۲۰ هزار نفر در خراسان جنوبی به طرح مسطورا پیوستند

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۲۰ هزار و ۴۱۵ نفر از اهالی استان در طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» شرکت کرده‌اند.
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در گفتگو با روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: طرح مسطورا «سطر سطر زندگی با آیه‌ها» مورد استقبال خوب اقشار مختلف به‌خصوص نوجوانان و جوانان قرارگرفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان ماه مبارک رمضان در استان حدود ۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: جنسیت افرادی که در طرح زندگی با آیه‌ها شرکت می‌کنند قابل‌شناسایی و تشخیص نیست لذا مخاطبان طرح می‌توانند از تمامی اقشار، سنین و مذاهب اسلامی باشند.

وی بابیان اینکه در قالب این طرح ۱۵۰ فراز قرآنی طی سه سال به گفتمان تبدیل خواهد شد تصریح کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در ماه رمضان تبیین و حفظ ۳۰ فراز از آیات زندگی‌ساز در اولویت قرار دارد که تولیداتی ازجمله کلیپ‌هایی درزمینهٔ آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات قرآن، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی توسط گرو‌های رسانه‌ای در محور این فراز‌ها دیده‌شده است.

وی عنوان کرد: در طرح مسطورا چهار گام برای اجرای عملیات زندگی با آیه‌ها طراحی‌شده که گام اول رساندن این فراز‌ها به سمع و نظر حداقل یک‌سوم مردم جامعه، گام دوم ایجاد انس با مفاهیم آیات، گام سوم حفظ کردن و گام چهارم ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای عمل کردن و تعلیم این مفاهیم نورانی در متن لایه‌های اجتماعی جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در طرح ملی مسطورا باید عدد پنج را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

وی گفت: علاقه‌مندانی از تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی در طرح زندگی با آیه‌ها شرکت کرده‌اند و مسابقات به‌صورت روزانه برگزار و هرروز اسامی پنج نفر برنده اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: برای تبیین این طرح و جذب افراد از ظرفیت‌های مختلف مانند رسانه‌ها، فضای مجازی، شبکه امامان جمعه و جماعات، مبلغان دینی، روحانیون مدارس، جلسات جزء خوانی قرآن کریم استفاده می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار