کد خبر: ۱۴۷۶۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات:

ماه رمضان تقویت‌کننده بنیان فرهنگ دینی و ارزش های اخلاقی است

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاددر جلسه قرآنی هیئت اباعبدالله الحسین (ع) قاین با بیان اینکه با آمادگی معنوی وارد شب قدر شویم، گفت: ماه رمضان تقویت‌کننده بنیان فرهنگ دینی و ارزش‌های اخلاقی است.
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسن سهرابی نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائنات در جلسه قرآنی هیئت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: فضیلت ماه مبارک رمضان را پیامبر اکرم (ص) در جمعه آخر ماه شعبان بیان فرمودند؛ که جملاتی از این خطبه به این کیفیت بود که ای مردم ماه خدا به شما رو آورده است به سه مشخصه مغفرت و برکت و رحمت این ماه افضل ماه‌هاست و روزها و شب‌ها و ساعات آن بهترین ساعات.

دراین ماه شما میهمان خدائید و اهل کرامت خدا شده‌اید، نفس‌های شما در آن تسبیح است و خواب شما ثواب عبادت و اعمال شما در آن پذیرفته و دعای شما مستجاب. پس پروردگار خویش را با نیت‌های راستین و دل‌های پاک بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن به شما عنایت فرماید پس شقی و بدبخت آن‌کسی است که در این ماه بزرگ از آمرزش خداوند بی‌بهره باشد.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان زیباست و شب‌های قدر آن زیباتر چراکه قرآن کریم می‌فرماید: شب قدر از هزار ماه بهتر است که برابر با ده‌ها سال است.

حجت‌الاسلام سهرابی نژاد تصریح کرد:  اما چند نکته پیرامون درک بهتر و استفاده بهتر از این شب‌ها این است که با آمادگی معنوی وارد شب قدر شویم و لحظات این شب‌ها را غنیمت بشماریم و از مادیات و دنیای مادی فاصله بگیریم و بهترین اعمال در این شب‌ها یعنی دعا را در اولویت قرار دهیم و توجه ویژه و اتصال ویژه با ذات احدیت برقرار نمائیم و در پیشگاه خداوند طلب مغفرت و عذرخواهی داشته باشیم و دل‌ها را متوجه مقام والای امیرالمؤمنین نماییم و درآیات خلقت و سرنوشت انسان تأمل ویژه داشته باشیم و برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنیم و حاجات خود و مؤمنین را از خدا بخواهیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار